۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85212168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید کنفرانس کربلا بر حمایت از فلسطین/ نوه ماندلا: درسهای امام حسین (ع) را بکار می‌گیریم

بغداد - ایرنا - شرکت کنندگان در کنفرانس "ندای الاقصی" در شهر کربلای معلی حضور خود در آن را امتداد نهضت امام حسین (ع) و اعلام حمایت دوباره از ملت فلسطین دانستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حاضران در سخنرانی های خود در دومین کنفرانس بین المللی "ندای الاقصی" با عنوان "فلسطین و امام حسین (ع)" تأکید کردند که حضورشان در این کنفرانس امتداد نهضت حسینی (ع) و حمایت مجدد از ملت فلسطین و یاری رساندن به آنها است.

آنها همچنین بر ضرورت مقابله با دشمن صهیونیستی تاکید کرده و مسئله فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام دانستند.

«ماندلا ماندیلا» نوه نلسون ماندلا از جمله سخنران در این کنفرانس بود که در آن اندیشمندان و شخصیت های سیاسی و فرهنگی از ۶۵ کشور جهان حضور داشتند.

وی در سخنرانی خود گفت: ما از مردم فلسطین حمایت می کنیم و در مقابله با وحشیگری رژیم اشغالگر اسرائیل علیه آنها، در کنارشان قرار داریم.

نوه ماندلا افزود: همه مردم جهان می دانند که قدس متعلق به فلسطینی ها است و به ظلم و ستم نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی آگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای آزادی شهید شد، گفت: ما سعی می کنیم درس های امام حسین(ع) را برای همبستگی در راه آزادی به کار گیریم.

ماندیلا با اشاره به وحشی گری های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اظهار داشت: ما در کنار مردم فلسطین در مقابله با اشغالگری قرار داریم.

همچنین «عایدة الصیداوی» از فلسطینی های ساکن قدس اشغالی در سخنرانی خود با اشاره به نقض و هتک حرمت قدس و مسجد الاقصی از سوی اشغالگران صهیونیست تاکید کرد که مسجد الاقصی در معرض کارزار خشن و جنون آمیز شهرک نشینان صهیونیست و کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار دارند.

مادر «ضیا و محمد الآغا » اسیران فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی گفت: اسرای فلسطینی در بند رژیم اشغالگر اسرائیل در بدترین شرایط و زیر شدیدترین شکنجه های روحی و جسمی غیرقابل توصیف قرار دارند.

وی تاکید کرد: اداره زندان های رژیم اسرائیل، اسیران فلسطینی را که برای آزادی کشورشان تلاش می کنند، مجرم می داند، با بدترین رفتارها با آنها رفتار و بصورت عمدی از ارائه خدمات پزشکی به آنها خودداری می کند و از این طریق جان آنها را در معرض تهدید قرار می دهد.

مادر ضیا و محمد الآغا از همه وجدان های بیدار جهان خواست تا از اسیران فلسطینی دربند رژیم حمایت و برای آزادی آنان تلاش کنند.

وی افزود: خانواده های اسیران هر بار که با فرزندان خود ملاقات می کنند، در معرض بدترین رفتارهای تحقیرآمیز از سوی مقامات رژیم صهیونیستی قرار می گیرند.

دومین کنفرانس بین المللی "ندای الاقصی" با عنوان "فلسطین و امام حسین (ع)" امروز یکشنبه با حضور اندیشمندان و شخصیت های سیاسی و فرهنگی از ۶۵ کشور جهان در کربلای معلی آغاز بکار کرد.

این کنفرانس فردا نیز ادامه می یابد و در دومین روز آن هیات های شرکت کننده و کمیته های کنفرانس، متجلی شدن آرمان فلسطین و نهضت حسینی (ع) در سطح جهان و تهدیدات جدید مسجدالاقصی از جمله افزایش تلاش های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس شریف را بررسی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha