۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۵۲
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85212398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت اقتصادی در گیلان ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است

رشت- ایرنا- استاندار گیلان از شناسایی ۳۱۶ هکتار عرصه سرمایه‌گذاری در استان گیلان خبر داد و گفت: مشارکت اقتصادی در گیلان ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در مراسم افتتاح ۱۱۲ هکتار مسکن مددجویی استان که به صورت نمادین در شاندرمن ماسال برگزار شد، افزود: نرخ بیکاری در گیلان ۶.۱ است که این میزان از لحاظ میانگین کشوری ۸.۲ است که این امر نشان می دهد ظرفیت اشتغال را افزایش داده ایم.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال ۱۱۸ درصد اشتغال در سامانه ثبت شده است که در مشارکت اقتصادی ۶ درصد جلوتر از میانگین کشوری هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به توجه دولت برای کمک به محرومان اظهار کرد: در مبحث اقتصادی با مسائلی همچون ارز و استقراض بانکی آسیب دیدیم اما دولت در چنین شرایطی با ساخت مسکن مددجویی ، افزایش یارانه‌ها و راه اندازی کالابرگ های الکترونیکی برای حمایت از محرومان اهتمام داشته است.

عباسی با تاکید بر اینکه شهید رجایی یک اسطوره مدیریت انقلابی و جهادی و ساده زیست و ولایت مدار بود، اضافه کرد: شهید رجایی اسطوره مدیریت انقلابی و جهادی بود که نکته کلیدی که اشاره کرد که اگر رئیس جمهور شوم همان کسی هستم که دستفروشی می کردم من هم به عنوان استاندار به گذشته خودم بر می‌گردم که کشاورز زاده هستم.

استاندار گیلان گفت: نگاه دولت این است بر اساس منویات انقلاب رهبری قشر ضعیف فراموش نشوند و از کسانی که صدمه دیدند، حمایت کند.

وی با اشاره به فراهم آوردن زیر ساخت ها و امکانات در روستاها تصریح کرد: گام بلندی بر ای محرومیت زدایی از روستاها برداشته شده است و آن‌ها در حال توسعه خوبی هستند.

عباسی اشتغال و مسکن را ۲ برنامه شاخص دولت انقلابی سیزدهم دانست و گفت: گیلان را می خواهیم به جایگاه شایسته خود با کمک مردمان این استان بر سانیم.

استاندار گیلان مزیت شهرستان ماسال و بخش شاندرمن را گردشگری خواند و گفت: با توجه به طبیعت بسیار زیبا ، باید در این منطقه در بخش گردشگری سرمایه گذاری کنند که بسته برای سرمایه گذاری آماده بودن زیر ساخت هاست.

بافت روستایی در ساخت و سازها آسیب نبیند

وی گفت: اگرچه بلند مرتبه سازی در دنیا در حال انجام است اما در ساخت و سازهای مسکن بافت سنتی و سبک زندگی روستایی نباید آسیب ببیند و روستاها باید بافت سنتی خوپد را حفظ کنند.

به گزارش ایرنا همزمان با چهارمین روز از هفته دولت ۱۱۲ مسکن مددجویی عصر امروز باحضور استاندار در گیلان و به صورت نمادین یکی از روستاهای ماسال بهره برداری شد.

این پروژه‌های مددجویی در ۱۰ شهر و ۱۰۲ روستا با اعتبار بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال بهره برداری شده است

این واحدهای مسکن مدد جویی در مجموع در مساحتی با زیربنای پنج هزار و ۱۳۶ متر مربع انجام شده است.

صبح امروز نیز ۲هزار و ۶۴ واحد طرح جهش تولید مسکن به صورت همزمان با افتتاح پروژه های مسکن کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری بهره برداری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha