مهم‌ترین خبرهای کوتاه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- بهره‌برداری از فاز نخست پارکینگ ماشین‌آلات سنگین شهرداری نقنه، توسعه باغات دیم در ۷۰ هکتار از زمین‌های شیب‌دار شهرستان اردل و تولید ۴۳ هزار تُن آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد از مهم‌‎ترین اخبار چهارمحال و بختیاری در روز سه‌شنبه هفتم شهریورماه ۱۴۰۲ است.

به گزارش ایرنا، شهردار نقنه شهرستان بروجن گفت:فاز نخست پارکینگ ماشین‌آلات سنگین شهرداری نقنه در زمینی به مساحت ۲ هکتار با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه‌ کامیون به بهره‌برداری رسید.

علیرضا ملک‌پور همزمان با هفته دولت تاکید کرد: برای راه‌اندازی فاز نخست پارکینگ ماشین‌آلات سنگین شهرداری نقنه افزون‌بر ۴۰ میلیارد ریال تامین و هزینه شده است.

ملک‌پور تصریح کرد: این‌طرح در راستای مطالبات بحق مردم در کوتاه‌ترین زمان‌ممکن با مشارکت‌ و همکاری مالکان و توان فنی نیروهای شهرداری (به‌صورت ۷۰ درصد امانی و ۳۰ درصد پیمانی) و تلاش اعضای شورای اسلامی شهر نقنه عملیاتی و اجرایی شد.

وی یادآور شد: در ۲ فاز بعدی طرح پارکینگ ماشین‌آلات سنگین شهرداری نقنه به مساحت ‌هفت هکتار علاوه بر پارکینگ کاربری‌های خدماتی نیز پیش‌بینی شده است.

شهردار نقنه اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح بار ترافیکی ناشی از عبور ماشین‌آلات سنگین در سطح شهر کاهش می‌یابد و مشکلات آلودگی صوتی برطرف و از فرسایش زیرساخت‌های شهری و استهلاک آسفالت جلوگیری می‌شود.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع فناوران در شهر نقنه خبرداد و گفت: این طرح در راستای سامان‌دهی مشاغل مزاحم و نیمه‌مزاحم شهری پس از سه سال پیگیری در زمینی به وسعت هفت هکتار احداث می‌شود.

مهم‌ترین خبرهای کوتاه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

ملک‌پور تاکید کرد: با احداث، تکمیل و بهره‌برداری از این طرح صنف‌های مزاحم و آلاینده به‌ویژه در حوزه تعمیر خودرو از سطح شهر نقنه سه جابجا، سیما و منظر این شهر سامان‌دهی و درآمد پایدار و اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی آماده‌سازی و شبکه‌بندی معابر مجتمع فناوران شهر نقنه آغاز شده است و تا پایان سال‌جاری انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهر نقنه از توابع شهرستان بروجن در ۷۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

توسعه باغات دیم در ۷۰ هکتار از زمین‌های شهرستان اردل آغاز شد

مهم‌ترین خبرهای کوتاه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردل گفت: اقدام مستمر برای توسعه باغات دیم در ۷۰ هکتار از زمین‌های شیب‌دار این شهرستان آغاز شد.

وحید طهماسبی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌های حمایتی در طرح توسعه باغات گودبرداری و چاله‌کنی انجام و برخی اقدامات حمایتی به بهره‌برداران ارائه می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون طرح توسعه باغات دیم در زمین‌های شیب‌دار شهرستان اردل در مرحله گودبرداری از این زمین‌ها قرار دارد.

طهماسبی تصریح کرد: رونق کشاورزی، حفظ منابع آب، جلوگیری از فرسایش خاک، تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار از مهم‌ترین مزیت‌های توسعه باغات دیم در زمین‌های شیب‌دار است.

به گزارش ایرنا، اردل در ۷۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

۴۳ هزار تُن آسفالت در شهرکرد تولید و در معابر توزیع شد

مهم‌ترین خبرهای کوتاه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

شهردار شهرکرد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۳ هزار تُن آسفالت در کارخانه آسفالت این شهرداری تولید و در سطح شهر توزیع شد.

محمدحسین واحدیان تاکید کرد: این میزان آسفالت با اعتباری افزون‌بر ۷۰۰ میلیارد ریال تولید و برای آسفالت ۳۵۱ هزار و ۵۴۹ مترمربع از معابر شهرکرد استفاده شده است.

وی افزود: امسال همچنین ۷۰ هزار تُن انوان شن و ماسه در کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد تولید و توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha