۶ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85212638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود چهار هزار زن روستایی و عشایری اصفهان تحت پوشش بیمه روستایی هستند
عکس تزئینی است

اصفهان -ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان گفت: تاکنون در مجموع سه هزار و ۹۱۵ تن از زنان روستایی و عشایری این استان تحت پوشش این صندوق قرار گرفته اند.

کیانوش کازرونی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا شمار بیمه پردازان فعال صندوق بیمه روستاییان استان اصفهان را هفت هزار و ۸۲۳ تن عنوان کرد و گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار روستایی تاکنون در استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه این صندوق در اصفهان سال گذشته رتبه سوم جذب بیمه شدگان کشوری را کسب کرد، افزود: پرداخت مستمری فوت، ازکار افتادگی و انتقال سوابق به بیمه بازنشستگی، از مهمترین خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

وی افزود: اکنون ۱۱۰ هزار و ۱۴ نفر تحت پوشش بیمه عشایری قرار دارند که فقط ۶۰ هزار نفر فعال و بقیه جزو بیمه شده غیر فعالی هستند که هنوز بیمه خود را تمدید نکردند ؛ همچنین بیش از ۱۲ هزار نفر از خدمات فوت و یا ازکارافتادگی استفاده و مستمری دریافت می‌کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان ادامه داد: سال گذشته صندوق بیمه عشایری با توجه به میزان دریافت مستمری بین سه تا پنج میلیون تومان به بیمه شدگان خود وام پرداخت کرد.
کازرونی افزود : ۶۳ کارگزاری شامل شرکت تعاونی تولید روستایی و نیز دفاتر پیشخوان دولت در استان اصفهان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.
وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۵ هرار نفر بیمه پرداز فعال از خدمات بیمه عشایری استفاده کردند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان بیان داشت: بیمه عشایری هشت سطح خدمات دارد که افراد می‌توانند خود احضاری و یکی از کدها را انتخاب کنند،به عنوان مثال رانندگان برون شهری می‌توانند برای تمدید کارت هوشمند خود به کارگزاری در روستا و شهرستان مراجعه و خدمات دریافت کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان توسعه فعالیت این صندوق را مستلزم اطلاع رسانی بیشتر در جامعه روستایی و عشایر دانست و گفت : انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی و دولتی با اطلاع‌رسانی بیشتر، مردم را به کارگزاری‌های مستقر روستاها هدایت کنند.
وی از مزایای بیمه روستایی را حق بیمه ۱۵ درصد عنوان کرد که افراد فقط پنج درصد از طرف مردم پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha