نگاه دانش‌آموزان نیازمند استان فارس در آستانه ماه‌مهر به دستان مهربان

شیراز-ایرنا-در آستانه فصل بازگشایی مدارس و مهرماه نگاه کودکان و دانش آموزان نیازمند استان فارس به دستان مهربان نیک‌اندیشان است تا این قشر نیز همانند سایر همسن و سالانشان راهی کلاس درس شوند.

به گزارش ایرنا،همه ساله خصوصا در آستانه مهرماه وقتی وارد فروشگاه‌های لوازم تحریر می‌شوید، تنوع و رنگ‌های شاد خاطرات دوران مدرسه را زنده می کند و حتی اگر خریدار هم نباشید علاقه مند به نگاه کردن و انتخاب چند قلم لوازم التحریر خواهید شد.

اما اگر در همین لحظه نگاه کودک نیازمند یا کودک کاری که سرچهارراه گل می‌فروشد و با حسرت به خریداران و اقلام مغازه لوازم التحریر فروشی و یا خانواده‌هایی که با چندین پاکت حاوی انواع و اقسام خریدهای رنگارنگ از فروشگاه خارج می‌شوند توجه جلب کند دل هر انسان دغدغه مندی را به درد خواهد آورد.

هزاران کودک کار و دانش آموز نیازمند در سطح استان فارس و کلانشهر شیراز هستند که در آستانه مهرماه و بازگشایی مدارس دغدغه اصلی شان تامین نیازهای اولیه تحصیل است، اغلب نیز همین دانش آموزان به دلیل سختی هایی که در زندگی متحمل شده‌اند بهتر از سایر همسن و سالانشان ارزش تحصیل را درک کرده و مستعد و پرتلاش‌اند.

خرید ملزومات مدرسه یکی از راه‌های انگیزش دانش آموزان برای تحصیل است؛‌ همانطور که بیشتر بزرگسالان هم در کودکی از خرید وسایل نو ذوق زده می‌شدند، هیچ کودکی نیست که از داشتن یک کیف جدید برای مدرسه خوشحال نشود، اما هزینه‌های خرید این لوازم سال به سال بیشتر می‌شود و تامین این نیازها در توان بسیاری از خانواده‌ها و کودکان نیازمند نیست و عملا کودکان بیشتری بدون کیف و لوازم تحریر نو و یا حتی کافی راهی مدرسه می‌شوند و شاید حتی برخی از آنها بخاطر مسائل مالی از تحصیل باز بمانند.

کمک به هم نوع جدای از دریافت‌های معنوی در انسان حس رضایتمندی ایجاد می کند و فرای از آن هرچقدر سطح سواد و آگاهی در جامعه بالاتر رود، شاخص‌هایی مانند آرامش، سرمایه اجتماعی، اعتماد، امنیت، رفاه و … نیز در سطح جامعه افزایش می‌یابد پس منفعت این کار در نهایت متوجه تمام اعضای جامعه خواهد شد و قطعا ریشه تمامی فلاکت ها و نیازمندی‌ها نداشتن علم کافی و ناآگاهی است.

بعضی مراکز و بنیادها متشکل از افراد نیک اندیش در سطح کشور سعی بر آن دارند با شناسایی دانش آموزان نیازمند در شهرها و یا مناطق دورافتاده و خانواده‌های نیازمند کمک‌های لازم را در جهت ادامه تحصیل برای این کودکان جمع آوری و به دستان این آینده سازن ایران برسانند که بنیاد دستان مهربان یکی از این مجموعه ها است.

کمپین مداد نارنجی برای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت فارس

پویش مداد نارنجی با هدف تامین لوازم التحریر و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در آستانه سال تحصیلی جدید به راه افتاده که خبرنگار ایرنا برای اطلاع از جزییات فعالیت این بنیاد و کمپین مداد نارنجی سراغ مدیر بنیاد دستان مهربان شعبه فارس رفته است.

ندا دیلمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که کمپین مداد نارنجی با هدف تامین لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت در آستانه بازگشایی مدارس از ابتدای شهریورماه در سطح استان فارس به راه افتاده و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد.

مدیر بنیاد دستان مهربان شعبه فارس گفت: این کمپین هفت سال است که در شیراز همزمان با سراسر کشور در آستانه فرارسیدن فصل مدارس شروع بکار می کند.

وی با بیان اینکه ۱۰هزار دانش آموز نیازمند در این استان تحت پوشش قرار دارند، افزود: بنیاد دستان مهربان سازمانی غیردولتی است که در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنها و همچنین حمایت از دانش آموزان بی بضاعت فعالیت دارد.

دیلمی با اشاره به فعالیت های این بنیاد در حوزه آموزشی، درمانی و بهداشتی گفت: ساخت ۲۰ مدرسه در استان سیستان و بلوچستان، ساخت یک مدرسه در روستای محمودآباد شهرستان شیراز، تاسیس شش مرکز درمانی رایگان در سطح کشور، ایجاد مراکز توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در استان‌ها و تاسیس بزرگترین مدرسه اوتیسم ایران در اصفهان ازجمله فعالیت های بنیاد دستان مهربان بوده است.

او در ادامه عنوان کرد: جشن مداد نارنجی ۲۲ شهریورماه جاری در شیراز برگزار و مرحله اهداء لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha