۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85213238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یکهزار نیروی اورژانس در مرزهای هشت گانه اربعین مستقر هستند

آبادان - ایرنا - مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور گفت: یکهزار و ۵۷ نیروی تکنسین اورژانس در مرزهای هشت گانه و در طول مسیر زائران به کار گرفته شده‌ و به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند.

بابک یکتاپرست روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۲ بالگرد در مرزهای هشت گانه اربعین برای انتقال هوایی مصدومین و بیماران اربعین حسینی در صورت نیاز پیش‌بینی و مستقر شدند.

وی افزود: همچنین ۳۷۰ آمبولانس و ۶۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مسیرهای مختلف کشور به سمت گذرگاه‌های اربعین استقرار یافته‌ و مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور گفت:همچنین ۲ مرز میرجاوه و ریمدان مرزهای ورودی زائران از کشورهای افغانستان و پاکستان ایران هستند و با توجه به سطح پایین مسائل بهداشتی در آن کشورها تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا زائران ورودی به صورت کامل از نظر پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفته و واکسیناسیون برای آنها انجام شود.

یکتاپرست بیان کرد: تا سال گذشته خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی از طریق مراکز درمانی سیار صورت می‌گرفت اما امسال در مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه مراکز ثابت درمانی احداث شده که دارای تخت‌های بستری، تیم‌های درمانی و داروخانه هستند.

وی افزود: با توجه به ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) برنامه‌ریزی شده است که خدمات در شهرها متوقف نشود و در این راستا آمبولانس‌هایی از شهرهای دیگر برای کمک به مرزها آمده‌اند و اولویت نخست استفاده از ظرفیت آمبولانس‌هایی است که از شهرهای دیگر آمده‌اند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور اربعین حسینی است. حرکت زائران از استان‌های مجاور خوزستان به سمت گذرگاه‌های اربعین حسینی چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha