رئیس پلیس استان کرمانشاه:بیش از ۱۴۴ هزار نفر از پایانه خسروی تردد کردند

کرمانشاه - ایرنا - رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: از ابتدای ماه صفر و آغاز رسمی پیاده روی اربعین تاکنون بیش از ۱۴۴ هزار نفر از زائران، مرز خسروی را برای تردد و عزیمت خود به کربلای معلی انتخاب کرده اند.

به گزارش ایرنا، سردار «مهدی حاجیان» روز دوشنبه در قرارگاه اربعین انتظامی استان اظهار داشت: از مجموع این تعداد حدود ۵۱ هزار نفر روز گذشته ( ۵ شهریور) از مرز خسروی عازم عتبات عالیات برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین شدند.

وی ادامه داد: همچنین در ۱۰ روزی که از ماه صفر می گذرد حدود ۱۰ هزار زائر ایرانی هم پس از انجام زیارت از طریق مرز خسروی به کشور بازگشتند که بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر آن ها روز گذشته (یکشنبه) اقدام به بازگشت کردند.

سردار حاجیان یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۸۷۴ هزار مورد تردد در محورهای استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل در (۱۰ صفر) حدود ۲ برابر رشد داشته است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین با اشاره به زیرساخت های بسیار مناسب مرز خسروی، یادآوری کرد: از زائرانی که قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند دعوت می شود پایانه خسروی را برای سفر معنوی خود انتخاب کنند.

وی همچنین با اشاره به تامین امنیت صد درصدی زائران اربعین در پایانه خسروی گفت: پلیس همه توان و ظرفیت خود را برای تحقق این مهم به کار گرفته و به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به زوار است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha