۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85213308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار:  ۱۶۲ طرح مختلف در شهرستان همدان بهره برداری و کلنگ زنی شد

همدان- ایرنا- فرماندار همدان گفت: هفته دولت امسال ۱۶۲ طرح مختلف عمرانی، صنعتی، کشاورزی، ورزشی، سلامت و خدماتی در این شهرستان کلنگ زنی و بهره برداری شده یا می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مسلم مخفی" روز دوشنبه در آیین مرکز خدمات جامع سلامت روستای امزاجرد اظهار کرد: همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در سطح شهرستان همدان با اعتباری بیش از ۷۹۰ میلیارد ریال در بخش گلخانه و کشاورزی، سلامت و ورزشی پنج طرح افتتاح و ۲ طرح کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال ۱۳۶ طرح با اعتباری بیش از ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت و ۲۶ طرح با اعتباری بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

آغاز عملیات اجرایی بوستان فرهنگ و افتتاح زمین چمن مصنوعی در جورقان

فرماندار همدان گفت: بوستان فرهنگ جورقان با ۱۰ هزار متر مربع و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد و یک زمین فوتبال هم در آن احداث می شود.

مخفی با بیان اینکه در شهر جورقان به همت شهرداری جورقان اتفاقات خوبی رقم خورده است،گفت: انتظار داریم که سرعت پیشرفت و توسعه در این شهر بیشتر باشد.

وی ادامه داد: جورقان دروازه ورودی شهر همدان است که باید ساماندهی شود و ساخت و سازهای مناسبی در آن صورت بگیرد.

فرماندار همدان ادامه داد: در این ایام همچنین زمین چمن مصنوعی در جورقان با اعتبار یک میلیون و ۲۰۰ میلیون تومان به متراژ هزار متر مربع افتتاح شد.

بهسازی آسفالت روستای علی آباد آق حصار

مخفی در آئین بهره برداری از فاز اول پروژه بهسازی و آسفالت روستای علی آباد آق حصار نیز گفت: بهسازی و آسفالت این روستا با ۸۴ خانوار و جمعیت ۲۶۷ نفر در سال ۱۴۰۰و به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع، آغاز شد.

وی ادامه داد: هزار و ۴۰۰ متر طول جدول گذاری و در سال‌جاری ۵۰۰ تن به مساحت چهار هزار متر مربع آسفالت اجرا شد و نیز تعداد اسناد مالکیت صادره در این روستا ۵۵ جلد است.

فرماندار:  ۱۶۲ طرح مختلف در شهرستان همدان بهره برداری و کلنگ زنی شد

کلنگ زنی گلخانه سبزی و صیفی روستای علی آباد آق حصار

وی در آیین کلنگ زنی گلخانه سبزی و صیفی روستای علی آباد آق حصار نیز گفت:این گلخانه به مساحت پنج هکتار با اعتبار ۶۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۴۵ نفر هزار و ۵۸۳ تُن در سال محصول تولید می‌کند.

فرماندار همدان افزود: سیاست حمایت از توسعه گلخانه‌ها در دستور کار است که مورد تاکید رئیس جمهور نیز قرار گرفته است.

مخفی ادامه داد: با ایجاد گلخانه‌ها میزان بهره‌وری ۱۰ برابر می‌شود و مصرف آب کاهش پیدا می‌کند و میزان اشتغال نیز تا ۱۰ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

فرماندار:  ۱۶۲ طرح مختلف در شهرستان همدان بهره برداری و کلنگ زنی شد

افتتاح گلخانه سبزی و صیفی زارعی در روستای امزاجرد

فرماندار همدان در آیین افتتاح گلخانه سبزی و صیفی زارعی روستای امزاجرد، مزیت این طرح را بهره وری مصرف آب، اشتغال زایی بالا، امکان کنترل شرایط اقلیمی و تولید محصول سالم و ارگانیک، استفاده از سطوح بالای تکنولوژی کاهش میزان ضایعات و افزایش کیفیت و ماندگاری محصول برشمرد.

وی افزود: این شهرستان با ۶۰ هکتار کشت گلخانه ای در استان بیشترین سطح زیر کشت گلخانه ها را دارد و ۳۷ متقاضی سال گذشته برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک کشاورزی معرفی شدند که باید در پرداخت تسهیلات مورد نیاز به آنان سرعت بخشیده شود.

قله های پیشرفت در همدان

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: طرح پایلوت کشاورزی در همدان ایجاد گلخانه ها است تا مصرف آب کاهش و محصولات افزایش یابد برهمین اساس توسعه خوبی از حیث در همدان و فامنین رخ داده که امیدواریم ادامه یابد.

"حمیدرضا حاجی بابایی" با بیان اینکه مشکلاتی در کشور و استان وجود دارد که مسوولان به شکل جهادی در پی حل آنها هستند،افزود: استان همدان پر قدرت و با صلابت رو به رشد است و مسیر توسعه را طی می‌کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های کلان رقم خورده در همدان، افزود: برای اجرای طرح پتروشیمی ابن سینا ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد همدان شد همچنین شهرک صنفی همدان با ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و ورود بخش خصوصی بهره برداری شد که قله های پیشرفته همدان هستند.

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، بین المللی شدن هگمتانه را پویایی اقتصاد و فرهنگ دانست و اظهار داشت: زیرساخت‌های استان با سرعت در مسیر تولید ایجاد و به کار گرفته می شود و این مسیر ادامه داد.

فرماندار:  ۱۶۲ طرح مختلف در شهرستان همدان بهره برداری و کلنگ زنی شد

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای امزاجرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در آیین بهره برداری از این طرح که با حضور فرماندار همدان انجام شد، گفت: احداث واحد بهداشت روستای امزاجرد نیز از سال ۱۴۰۱ در زمینی به وسعت ۲۵۰ متر مربع در ۲ طبقه به منظور زیر پوشش قرار دادن سه هزار و ۳۴۶ نفر آغاز شد.

"فاطمه ترکمان اسدی" اظهار داشت: از نظر فنی این طرح دارای ویژگی هایی همچون اسکلت فلزی، سقف کامپوزیت و نمای سنگ و آجر ترکیبی است.

وی با بیان اینکه این مرکز یک تیم کامل سلامت را درون خود دارد، اضافه کرد: سه نیرو شامل پزشک، ماما، مراقب سلامت در این محل به مراجعان خدمات ارائه می دهند.

فرماندار:  ۱۶۲ طرح مختلف در شهرستان همدان بهره برداری و کلنگ زنی شد

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهید نواب صفوی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت شهید نواب صفوی همدان گفت: احداث واحد بهداشت نواب نیز از سال ۱۳۹۶ در زمینی به وسعت ۵۵۸ متر مربع در ۲ طبقه به منظور زیر پوشش قرار دادن ۱۹ هزار و ۷۸۱ نفر آغاز شد که با ۹۵ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری شد.

ترکمان اسدی گفت: همزمان با هفته دولت در این استان هفت طرح بهره برداری و عملیات اجرایی سه مرکز بهداشت آغاز می شود که طرح های آماده افتتاح این استان شامل پایگاه بهداشتی امزاجرد، مرکز بهداشت نواب، مرکز بهداشت اعتمادیه در شهرستان همدان، پایگاه ملابداغ در رزن، سرجو در ملایر، خانه بهداشت تاریکدره نهاوند و انبار داروئی کبودرآهنگ است.

به گزارش ایرنا، هفته دولت امسال ۱۰۰۴ طرح مختلف عمرانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی به ارزش ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۳۹۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha