۲۰ واحد دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان فعالیت دارند

سمنان- ایرنا- معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: ۲۰ واحد دانش‌بنیان در این مجموعه از دانشگاه سمنان مستقر و مشغول به فعالیت هستند.

حمیدرضا محمدیان سمنانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: از مجموع واحدهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، ۱۹ واحد «دانش‌بنیان نوپا» و یک واحد «دانش‌بنیان فناور» است.

وی افزود: پارک علم و و فناوری دانشگاه سمنان در پذیرش دانش‌بنیان‌ها به سه مرحله ورود، رشد و پسارشد، توجه ویژه دارد و واحدهای دانش بنیان به سه بخش نوپا، نوآور و فناور تقسیم بندی می‌شوند.

محمدیان سمنانی با بیان اینکه اولین پارک علم و فناوری دانشگاهی در شرق و شمال‌شرق کشور مربوط به دانشگاه سمنان است، اظهار کرد: سال گذشته فروش ارزی واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ۱۷۰ هزار دلار صادرات بود.

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: ارزش فروش دستاوردهای شرکت‌های همبسته به پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز ۲۵ هزار میلیارد ریال است.

۲۰ واحد دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشگاه سمنان اولین دانشگاه کشور محسوب می‌شود که بنیان‌گذار ایجاد پارک علم و فناوری در جوار دانشگاه است.

وجود پارک علم و فناوری در جوار دانشگاه ظرفیتی برای عملیاتی‌سازی ایده و هدایت تولید به فضای بازار است و به اعتقاد مسوولان دانشگاه سمنان توسعه این دانشگاه از مسیر پارک علم و فناوری دانشگاه محقق می‌شود.

دانشگاه سمنان ۱۳۵۳ پایه‌گذاری شد و سال آینده جشن ۵۰ سالگی و سابقه نیم قرن فعالیت دانشگاه است. ۸۵۰ عضو هیات علمی ثابت و حق‌التدریسی در دانشگاه سمنان وظیفه آموزش به ۱۴ هزار دانشجو را ایفا می‌کنند، ۵۰ نفر حدود ۱۳ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان دارای رتبه استادی، ۱۲۴ نفر دانش‌یار و بقیه استادیار هستند.

دانشگاه سمنان هفت استاد یک درصد برتر، یک استاد یک دهم درصد برتر طبق رتبه‌بندی آی‌اس‌سی دارد. ۱۴ دانشمند از ایران جزو یک دهم درصد دانشمندان پراستناد هستند و یکی از محققان دانشگاه سمنان جزو این دانشمندان کشور است.

نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه سمنان یک استاد به ازای ۳۱ دانشجو است و ۲۵۳ اختراع از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha