۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85213336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علت تشکیل ۵۰ درصد پرونده‌های قضایی ناشی از عدم اجرای وظایف دستگاه‌هاست

اردبیل-ایرنا- رئیس کل دادگستری استان اردبیل از رسیدگی به بیش از ۴۰۰ هزار پرونده قضایی در دادگستری استان اردبیل در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در استان ناشی از عدم آشنایی مسئولین اجرایی به انجام وظایف ذاتی و قانونی است.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مسئولان قضایی خلخال ، از شهرداری‌های استان اردبیل به عنوان پرونده‌سازترین سازمان‌ها و تشکیلات اداری استان یاد کرد و افزود: در صورت آشنایی مسئولان به وظایف ذاتی و قانونی به‌راحتی می‌توان به یکی از اهداف سند تحول دستگاه قضایی کشور که کاهش ورودی پرونده‌های قضایی به محاکم قضایی است، دست یافت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تکریم ارباب رجوع، رسیدگی به شکایات و دعواهای خانوادگی مالی و عمومی و برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و آرامش عمومی را از اولویت‌های کاری قضات در حوزه‌های قضایی این استان اعلام کرد.

وی گفت: هر اقدامی که منجر به برهم زدن نظم و آرامش عمومی و آسایش مردم و جامعه شود از خط قرمزهای دستگاه قضایی استان اردبیل بوده و هیچ گونه مماشاتی با این افراد در محاکم قضایی صورت نمی‌گیرد.

وی نحوه تعامل دستگاه قضایی استان اردبیل با دستگاه‌های اجرایی و همچنین نمایندگان مردم استان در مجلس را مثال زدنی توصیف کرد و افزود: این تعامل موجب پیشرفت امور و دستیابی به اهداف توسعه و عمران استان اردبیل و رضایتمندی مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو با بیان اینکه دشمن توان همه توان خود را برای حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات پیش رو به کار گرفته است، گفت: همانند وقایع گذشته که هوشیاری مردم مانع از دستیابی دشمن به اهداف خود شده است در انتخابات امسال نیز مردم استان با حضور گسترده در صحنه انتخابات رای سیلی محکمی بر دهان دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ایران خواهند زد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل امنیت ، عدالت و زمینه‌سازی برای آسایش و رفاه و معیشت مردم را از بنیان‌ها و شالوده‌های مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد که دستگاه قضایی برای تحقق این سه مورد همواره در تلاش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حرکت دستگاه قضایی حول محور سند تحول افزود: خوشبختانه دستگاه قضایی استان اردبیل در دستیابی به اهداف سند تحول یکی از دستگاه‌های قضایی برتر است.

به گزارش ایرنا ، در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های ۱۰ ساله علی نباتی رئیس دادگستری خلخال ، آرش جعفری دادستان سابق عمومی و انقلاب به عنوان رئیس جدید دادگستری و همچنین مظفر رضایی بازپرس عمومی و انقلاب قبلی خلخال به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید دادگستری این شهرستان معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha