اصرار به انتخاب رشته تجربی چالش آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد است

یاسوج-ایرنا- معاون متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصرار اولیای دانش آموزان به انتخاب رشته تجربی، چالش برنامه ریزی آموزش و پرورش استان است.

"محمد جمالی آرند" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای پروژه مهر در استان اظهار کرد: علاقه بیش از حد اولیا به انتخاب رشته تجربی توازن رشته در استان را تحت تاثیر قرار داده است اگرچه خود دانش آموزان چنین درخواستی ندارند.

جمالی آرند به خانواده ها توصیه کرد که اجازه تصمیم انتخاب رشته را به خود دانش آموزان واگذار کنند چرا که پافشاری خانواده ها بر انتخاب رشته تجربی و بی میلی و ناتوانی دانش آموزان در انتخاب این رشته، آفت تحصیلی را برای آنها در پی دارد.

به گزارش ایرنا، به منظور هر چه مطلوب برگزار شدن آغاز سال تحصیلی و آماده شدن مدارس، هر ساله، بسته به مناطق و مدارس آموزش و پرورش، این پروژه از سوی روسای ادارات در مدارس شکل اجرا می گیرد. به همین منظور در سطح ادارات و مدارس ستادی تحت عنوان ستاد پروژه مهر تشکیل می شود تا این پروژه به نحو احسن مدیریت شده و اجرایی شود.

وی گفت: پروژه مهر ۶ تا کمیته دارد که کمیته های "ساماندهی نیروی انسانی"، "مردمی"، "ارزیابی و نظارت"، "حراست"، "سلامت و تندرستی" و کمیته "تعمیر و تجهیز" را در بر می گیرد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد را از دیگر چالش های برنامه ریزی در استان بر شمرد و گفت: شهر یاسوج مرکز استان در شهرستان بویراحمد با کمبود فضای آموزشی مواجه است اگرچه در بقیه مناطق استان مشکلی در این مورد نیست.

پراکندگی روستایی را جمال آرند از دیگر موانع دانست و گفت: ۲۰ آموزشگاه تک نفر در روستاهای استان داریم که تامین معلم و برنامه ریزی آموزشی را با مشکل مواجه کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارای یک هزارو ۶۴۶ روستا با جمعیتی بیش از ۳۱۳ هزار نفر دارد که پراکندگی جمعیت در استان با توجه به فراوانی روستاها بالا است.

وی با اشاره به سرانه آموزشی دانش آموزان گفت: مبلغ سه میلیارد تومان برای سرانه دانش آموزشی مشخص شد که بزودی به حساب مدارس استان واریز می شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش تاکید کرد : کمبود معلمی که اختلالی در روند برنامه ریزی آموزشی باشد در سطح استان نداریم و ساماندهی در سطح استان انجام شد.

جمالی آرند یادآور شد: بیش از سه هزار آموزشگاه دولتی و غیردولتی استان آمادگی برای بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف و افزون بر ۱۴ هزار معلم، آمادگی پذیرش و آغاز سال تحصیلی جدید را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha