۷ شهریور ۱۴۰۲، ۲:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85213898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام روسیه: غرب در صدد ایجاد درگیری در اطراف ما و چین است

تهران- ایرنا- آلکسی شوتسوف معاون شورای امنیت روسیه گفت که غرب قصد دارد که در اطراف دشمنان ژئوپولیتیک خود یعنی چین و روسیه «محیط درگیری» ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، شوتسوف در گفت‌وگو با روزنامه دولتی «روسیسکایا گازتا» اظهار کرد: آنگلوساکسون‌ها علاقه‌ای به حاکمیت و توسعه کشورهای دیگر ندارند. هدف آنها این است که منابع حیاتی برای تداوم موجودیت انگل‌وار خود را تحت کنترل درآورند.

این مقام روس خاطرنشان کرد: مهمتر از همه این است که آنها سعی می‌کنند در اطراف دشمنان ژئوپولیتیک خود که امروز روسیه و چین هستند، محیط درگیری ایجاد کنند.

وی تاکید کرد که بسیاری از بحران‌های امروز در آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و جمهوری‌های شوروی سابق از جمله اوکراین نتیجه مستقیم سیاست‌های غرب است.

ماریا زابولوتسکایا معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه در نیویورک گفت: اوکراین با حمایت غرب در استفاده از روش‌های تروریستی وقیحانه دریغ نمی‌کند و غرب از تروریست‌ها و افراط گرایان برای اهداف ژئوپلیتیکی خود در اوکراین استفاده می‌کند.

وی افزود: آمریکا و شبکه‌های اروپایی آن، نئونازی‌ها را پرورش داده‌اند و از آنها به عنوان ابزاری برای سرنگونی مقامات قانونی در اوکراین استفاده کردند. آنها با حمایت غرب در ساختارهای دولتی، مجری قانون و نظامی اوکراین ریشه دوانده‌اند.

این دیپلمات روسی اضافه کرد: این تروریست‌ها سال‌ها است که مردم غیرنظامی دونباس را زیر پوشش سکوت رسانه‌های گروهی غربی و متاسفانه توسط ساختارهای سازمان ملل متحد به وحشت انداخته‌اند.

او ادامه داد: مقامات اوکراین که منحصراً به لطف خیریه غرب وجود دارند و از استفاده آشکار از روش های تروریستی دریغ نمی‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha