جاده کریق - آرموداق شهرستان نیر تا مهرماه بهره‌برداری می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بهسازی جاده کریق - آرموداق در شهرستان نیر به‌طول هشت کیلومتر تا مهرماه امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

محبوب حیدری روز سه‌شنبه با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تلاش بر این است تا لایه اول و دوم آسفالت باقیمانده از مسیر کریق – آرموداق و بقیه عملیات اجرایی اعم از خط‌کشی، نصب علایم ایمنی و گاردریل انجام و تا قبل از شروع بارش و فصل سرما این جاده به روی خودروها گشوده شود.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای بهسازی جاده کریق – آرموداق افزود: تاکنون برای بهساری این طرح بالغ بریک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حیدری ، دسترسی آسان به مرکز کشور از لحاظ فاصله مسافت و زمان را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان از مهم‌ترین مزایای این طرح است. ضمن اینکه تکمیل این مسیر فاصله اردبیل تا مرکز کشور را ۱۱۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اهمیت تکمیل جاده کریق – آرموداق برای کوتاه کردن مسافت شهرستان نیر به شهرستان میانه و استان اردبیل به مرکز کشور افزود: تداوم عملیات اجرایی این طرح با جدیت هر چه تمام در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: مسافت جاده کریق - آرموداق از شهرستان نیر تا شهرستان میانه حدود ۱۰۰ کیلومتر و طرح احداث مسیر کریق -آرموداق ۲۰ کیلومتر است که از این میزان هشت کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و ۱۲ کیلومتر در حوزه استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۲۱۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان نیر در دست ساخت است ، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این واحدها تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

حیدری گفت: از این تعداد ۶۰ واحد در مرحله اجرای اسکلت و دیوارچینی ، ۶۰ واحد دیگر هم توسط بنیاد مسکن استان در مرحله بتن‌ریزی و فونداسیون قرار دارد و بقیه نیز در مرحله زیرسازی است.

وی اظهار کرد: در این شهرستان ۶۹۷ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که پس از بررسی‌های لازم ۱۶۱ متقاضی تایید نهایی و حائز شرایط شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: تاکنون ۱۲۷ متقاضی نسبت به واریز وجه آورده بالای ۴۰ میلیون تومان اقدام کردند و با توجه به قرارداد منعقد شده با پیمانکار، تسهیلات ۶۰ واحد از سوی بانک‌های عامل در مرحله پرداخت است.

وی به متقاضیان نهضت ملی مسکن که به تازگی پیامک واریز وجه را دریافت کرده‌اند، توصیه کرد با پرداخت آورده اولیه به ساخت این واحدها در سریع‌ترین زمان کمک کنند تا واحدها به‌موقع تحویل شود.

حیدری اظهار کرد: به تناسب واریزی متقاضیان عملیات ساخت مسکن در این طرح سرعت می‌گیرد و از لحاظ فضا و شرایط ساخت و کیفیت آن واحدهای احداثی در قالب طرح نهضت ملی متفاوت از مسکن مهر خواهد بود.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha