۷ شهریور ۱۴۰۲، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85213945
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به درگیری با دروزی‌ها هشدار داد

تهران-ایرنا-سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) دوشنبه شب نسبت به درگیری احتمالی با اقلیت دروز ساکن سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، روزنامه هاآرتص چاپ سرزمین‌های اشغالی این احتمال پس از طرح نصب پره‌های بادی تولید برق در جولان اشغالی سوریه و نیز مشکلات دیگر این گروه با کابینه تل آویو بیشتر شده است.

دروزی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی دو ماه پیش در همبستگی با دروزهای عرب ساکن جولان تظاهرات اعتراضی برپا و مخالفت خود را با نصب هرگونه توربین در اراضی خود را اعلام کردند.

شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که فعالیت در طرح نصب توربین بادی این هفته بار دیگر احتمالا از سر گرفته شود، اقدامی که خشم فرقه دروزی عرب را بار دیگر برانگیخت.

فعالیت ساخت توربین‌های بادی در شمال جولان اشغالی ژوئیه (خرداد/ تیرماه) پس از درگیری شدید میان اهالی جولان و پلیس رژیم صهیونیستی که چندین زخمی برجای گذاشت، متوقف شد.

حکومت اسرائیل پس از این اعتراضات دستور توقف فعالیت این طرح را صادر کرد و از آن زمان تاکنون مذاکره برای رسیدن به ازسرگیری فعالیت این طرح جریان دارد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طریق مشاوران و مقامات محلی اسرائیلی از جمله "تساحی هنگبی" مشاور امنیت ملی و "آوی گیل" مشاور نظامی اش در جریان این مذاکرات قرار دارد.

هاآرتص گزارش داد که سرخوردگی دروزی‌ها چیزی فراتر از مسأله نصب توربین‌های بادی در جولان و طی سالیان گذشته روی هم انباشته شده است به طوری که پس از کشته شدن چهارتن در روستای "ابوسنان" مردم منطقه را خشمگین کرده است.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی بیم آن دارد که با مرور زمان، از انگیزه فرزندان دروزی‌های برای انجام خدمت نظامی کاسته شود، به طوری که براساس گزارش هاآرتص دروزی‌ها در سرزمین‌های اشغالی سهم بسیار زیادی در مشارکت امنیتی در یگان‌ها رزمی و شاخه اطلاعات نظامی و اطلاعاتی این رژیم دارند.

براساس این گزارش، دولت اسرائیل به نظر می رسد که برای یافتن راه‌حل مشکلات روز افزون در درون این گروه با معضل روبه روست.

در پایان این گزارش آمده است: همچنین این بحران‌ها موجب شده که بسیاری از دروزهای عرب درموضع خود نسبت به انجام سربازی اجباری در اسرائیل تجدید نظر کنند و به این آگاهی برسند که آنها بخشی از جامعه عرب فلسطین در درون خط سرباز هستند و مسأله آنها جدا از مسأله دیگر فلسطینی‌ها نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha