پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌ها در دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- پرداخت بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی، یکی از دستاوردهای وزارت تعاون در دولت سیزدهم در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوسال گذشته است.

به گزارش ایرنا، در هفته دولت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف با حضور در نمایشگاه «روایت خدمت» که از چهارم تا هفتم شهریور در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، به شرح اقدامات خود پرداختند.

یکی از هدف‌گذاری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال است. این هدف با چالش‌هایی نظیر کمبود منابع مالی و نیروی انسانی به‌منظور نظارت بر طرح‌ها و عدم تخصیص کافی یا تخصیص دیرهنگام تسهیلات تکلیفی رو به رو بود.

برای رفع این چالش‌ها نیاز به اقدامات کلیدی بود. تقسیم کار ملی اشتغال و تعیین سهم هر دستگاه در تعهدات سالیانه، اجرای برنامه پایش و نظارت اشتغال کشور و پرداخت بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ‌باعث شد مسیر تحقق این هدف‌گذاری هموارتر شود.

ایجاد و ثبت ۲ میلیون و ۹۸ هزار فرصت شغلی در سامانه نظارتی رصد و اشتغال کشور و کاهش یک درصدی میانگین نرخ بیکاری، از جمله نتایجی بود که از این اقدامات به دست آمد.

یکی دیگر از اقدامات وزارت تعاون، «استقرار نظام جامع اطلاعات بازار کار» است. یکی از چالش‌های مهم حوزه کار مربوط به کمبود منابع انسانی و مالی برای ایجاد سامانه‌های مورد نیاز و عدم دسترسی به بانک اطلاعاتی و داده‌های اشتغالی سایر دستگاه‌ها است. با راه‌اندازی سامانه‌های جست‌وجوی شغل، رصد اشتغال کشور، اشتغال اتباع خارجی و نیز تشکیل و راه‌اندازی پایگاه اطلاعات کسب وکارها، مشاغل ایرانیان، جمعیت و نیروی کار اقداماتی بود که برای رفع این چالش‌ها انجام شد.

در نهایت نیز امکان استعلام شغلی همه افراد کشور، پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌ نظام جامع اطلاعات بازار کار در دولت سیزدهم مهیا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha