برگزاری ۲۵ مجمع انتخاباتی هیات‌های ورزشی استان سمنان برنامه‌ریزی شد

سمنان - ایرنا - معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: برگزاری ۲۵ مجمع انتخاباتی هیات‌های ورزشی استان برای امسال برنامه‌ریزی و اکنون با گذشت کمتر از نیمی از سال ۶ مجمع برگزار شده است.

مجید محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: اکنون ۱۳ هیات ورزشی استان سمنان بدون تکلیف هستند و ۱۳ هیات ورزشی استان نیز به صورت سرپرستی اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: قوانین آیین‌نامه انتخاب رییس هیات ورزشی از جمله عوامل تاخیر در برگزاری مجمع انتخاباتی است که درخواست اصلاح برخی قوانین از جمله منع حضور بازنشستگان به عنوان داوطلب رییس هیات به مسوولان ملی اعلام شده است.

وی تصریح کرد: ۱۸ پیشنهاد برای اصلاح آیین‌نامه مجمع انتخاباتی هیات‌های ورزشی و ۱۰ نامه برای اصلاح دستور العمل داوطلبی بازنشستگان به صورت مکتوب به مسوولان ملی ارسال شد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان بیان کرد: ۵۰ تیم استان در رشته‌های مختلف از جمله فوتبال، فوتسال و هندبال در لیگ برتر تا دسته سه مناطق فعال هستند و سال ۱۴۰۰ حدود ۷۳ میلیارد ریال به توسعه ورزش قهرمانی کمک شد و با حمایت همه‌جانبه از تیم‌های ورزشی در سال گذشته، استان سمنان پنج پله ارتقا ورزشی داشت.

وی یادآور شد: ۷۵۰ باشگاه ورزشی در استان سمنان فعال است و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون پنج باشگاه برای رسیدگی در زمینه گرانفروشی به اداره‌ کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

برگزاری ۲۵ مجمع انتخاباتی هیات‌های ورزشی استان سمنان برنامه‌ریزی شد

محمدی با بیان اینکه تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی پارا آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین از جمله اقدام‌ها در حوزه ورزش قهرمانی استان سمنان است، ابراز کرد: ۲ نفر از ورزشکاران و مربی بانوان در بازی‌های آسیایی هانگژو چین ۲۰۲۳ حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بازی‌های آسیایی هانگژو از ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳ (اول تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

چین برای سومین بار میزبانی این رویداد را برعهده خواهد داشت؛ پیش از این پکن در سال ۱۹۹۰ و گوانگژو در سال ۲۰۱۰ میزبانی این رویداد را برعهده داشت.

معاون اداره کل ورزش و جوانان سمنان یادآور شد: کسب مدال طلای پارا کاراته آسیایی برای نخستین بار در کشور و افتخار آن برای استان سمنان از نمونه‌ موفقیت‌های استان در ورزش قهرمانی است.

محمدی خاطرنشان کرد: اعزام تیم‌های پایه رشته‌های مختلف ورزشی به چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور پشتوانه تیم‌های ملی از دیگر اقدام‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان در توسعه ورزش قهرمانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از ۸۵ درصد عضویت ورزشکاران استان در تیم‌های ملی، مربوط به تیم‌های زیر ۱۵ سال است و این آمار نشان از توجه به سنین پایه در شکوفایی ورزش و قهرمان‌پروری است.

استان سمنان از داشتن تیم در لیگ برتر، و لیگ‌های دسته یک و ۲ فوتبال کشور محروم است اما در فوتبال ساحلی دارای ۲ تیم در لیگ دسته یک بود که در مجموع امتیاز یک تیم واگذار شد. این استان در رشته فوتبال دارای چند بازیکن شاخص، مربیان و داوران نام‌آور کشوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha