بهره مندی ۱۷ هزار بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات بیمه سلامت لرستان

خرم آباد _ ایرنا _ مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: تاکنون ۱۷ هزار نفر از بیماران خاص و صعب العلاج این استان زیرپوشش خدمات این بیمه قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محسن اسدبیگی" روز سه شنبه در جلسه دیدار مدیرعامل بیمه سلامت با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری لرستان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی ۶۵ درصد تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی با اشاره به لزوم بهره مندی مردم لرستان از خدمات و حمایت های بیمه سلامت اظهار داشت: ۶۷۷ هزار نفر در صندوق روستایی و ۱۲۰ هزار نفر بیمه کارمندی و مابقی در صندوق سایر اقشار حمایتی قرار داشته و ۹۹۰ هزار نفر بیمه رایگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: یکی از خدمات ارزنده بیمه سلامت کمک به بیماران خاص و صعب العلاج است که در لرستان ۵۲ کمیته کارشناسی برای بررسی سه هزار و ۵۰۰ پرونده در استان تشکیل شده است و در این راستا ۱۷ هزار نفر شناسنامه دار شدند.

بهره مندی ۱۷ هزار بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات بیمه سلامت لرستان

اسدبیگی با بیان اینکه پرداختی های موسسات و داروخانه ها تا تیرماه انجام شده است، افزود: مطالبات بیمه روستایی نیز تا تیرماه انجام و دانشگاه علوم پزشکی تا فروردین ماه پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر ۲۶۰ داروخانه ، ۱۲۰ کانکس دارویی نیز در استان فعال شده است و در مراکز بهداشتی درمانی خدمات می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان یادآور شد: این مچموعه پارسال هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی پرداختی داشته است.

اسدبیگی گفت: اعتبار بیمه سلامت استان در حوزه بیماران صعب العلاج ۲۰ میلیارد ریال بود که تاکنون بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال به بیماران پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha