۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85223342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷ میلیارد ریال برای درمان زوج های نابارور لرستان هزینه شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۳۷ میلیارد ریال امسال جهت درمان زوج های نابارور این استان در ۲ مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی و شفا هزینه شده است.

"محسن اسدبیگی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: امسال به منظور حمایت از طرح های جوانی جمعیت و درمان زوج های نابارور در این استان تاکنون ۳۷ میلیارد ریال در قالب خدمات سرپایی، بستری و خسارت های متفرقه در ۲ مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی و بیمارستان شفا هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در راستای پرداخت هزینه بستری در بیمارستان شفا و مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی هشت میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال هزینه شده است، اظهار داشت: همچنین میزان پرداختی در حوزه خسارت های متفرقه نیز هفت میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه بیشترین میزان هزینه کرد در حوزه درمان سرپایی زوج های نابارور استان است، ادامه داد: بیش از ۲۱ میلیارد ریال نیز در این حوزه هزینه شده است.

اسدبیگی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۱۳۸ زوج نابارور در این استان نشان دار شده اند، یادآور شد: پارسال ۶۶۲ زوج نابارور از خدمات مراکز درمان ناباروری استان بهره مند شدند و طی این مدت سه هزار و ۸۴۰ نسخه صادر شده است.

وی عنوان کرد: همچنین سال جاری ۴۷۶ زوج تاکنون تحت پوشش خدمات این مراکز قرار گرفته اند و ۳۵۰ نسخه نیز در راستا صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان اضافه کرد: از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری لرستان، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی ۶۵ درصد تحت پوشش بیمه سلامت است.

اسدبیگی با اشاره به لزوم بهره مندی مردم لرستان از خدمات و حمایت های بیمه سلامت تاکید کرد: ۶۷۷ هزار نفر در صندوق روستایی ، ۱۲۰ هزار نفر بیمه کارمندی و مابقی در صندوق سایر اقشار حمایتی قرار داشته و ۹۹۰ هزار نفر بیمه رایگان هستند.

وی با بیان اینکه پرداختی های موسسات و داروخانه ها تا تیرماه انجام شده است، افزود: مطالبات بیمه روستایی نیز تا تیرماه انجام و دانشگاه علوم پزشکی تا فروردین ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: علاوه بر ۲۶۰ داروخانه ، ۱۲۰ کانکس دارویی نیز در استان فعال شده است و در مراکز بهداشتی درمانی خدمات ارائه می دهند.

اسدبیگی یادآور شد: پارسال هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی استان لرستان از سوی بیمه سلامت پرداخت داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha