۱۱ پکیج مولد برق خورشیدی در کوهرنگ چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد-ایرنا- سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: به‌مناسبت هفته دولت ۱۱ پکیج مولد برق خورشیدی در مناطق سخت‌گذر شهرستان کوهرنگ توزیع شد.

محمد محمودی روز سه‌شنبه همزمان با ششمین روز از هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برای تهیه این پکیج‌ها افزون‌بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده شهرستان کوهرنگ اختصاص پیدا کرد و بین خانوارهای عشایری مناطق سخت‌گذر و دوردست چاوندی و لاپهن شهرستان کوهرنگ توزیع شد.

وی افزود: براساس سیاست‌های کلی سازمان امور عشایر ایران اولویت توزیع پکیج‌های مولد برق خورشیدی از دورترین نقاط سخت‌گذر به نزدیک‌ترین مناطق به شبکه‌های توزیع برق استقرارگاه‌های عشایری انجام می‌شود که فاصله محل توزیع تا نزدیک‌ترین نقطه به جاده دسترسی و برق حدود ۱۵ کیلومتر است.

محمودی تصریح کرد: توزیع پنل‌های خورشیدی با هدف ارتقای رفاه عشایر، جلوگیری از قطع درختان و بهره‌مندی از انرژی پاک و تجدیدپذیر انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در سال‌جاری ۴۰ میلیارد ریال برای خرید پنل‌های خورشیدی و توزیع آن‌ها بین عشایر مختلف چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است.

محمودی اظهار داشت: بازگشایی جاده‌های عشایری و ایل‌راه‌ها، بهسازی چشمه‌ها و تامین علوفه مورد نیاز از دیگر خدمات اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری به عشایر چهارمحال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ به‌شمار می‌رود.

۱۱ پکیج مولد برق خورشیدی در کوهرنگ چهارمحال و بختیاری توزیع شد

به گزارش ایرنا، از گردنه چری تا مناطق عشایری چاوندی و لاپهن شهرستان کوهرنگ حداقل چهار ساعت مسیر پیاده‌روی سپری می‌شود.

جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار با بیش از ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر است که از این تعداد ۵۰۰ خانوار با سه هزار نفر جمعیت در شهرستان خانمیرزا استقرار دارد.

عشایر در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک دارند و سالانه افزون‌بر یک‌هزار تُن پشم، ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵ هزار تُن شیر در مناطق عشایری تولید می‌شود.

عشایر این استان در فصل پاییز به خوزستان و در فصل بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری کوچ می‌کنند.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha