۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85214310
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه‌شنبه‌ مردمیِ گیلان؛ بی‌واسطه در میز خدمت

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبر: 85214310
سه‌شنبه‌ مردمیِ گیلان؛ بی‌واسطه در میز خدمت

رشت - ایرنا - ملاقات مردمی با مسئولان گیلان سه‌شنبه‌ هر هفته برنامه‌ریزی شده‌است اما امروز در سه‌شنبه‌ای دیگر میزخدمت به مناسبت هفته دولت به شیوه‌ای متفاوت با حضور "اسدالله عباسی" استاندار گیلان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خارج از فضای ادارای معمول، بی واسطه و به دور از تشریفات در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با روی کارآمدن دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، حضور میدانی مدیران با برپایی میز خدمت و دیدار چهره به چهره با مردم در مناطق مختلف استان گیلان شکل جدیدی به خود گرفته و در مناسبت‌های مختلف نسبت به برگزاری میز خدمت اقدام می‌شود.

میز خدمت نماد خدمت‌رسانی و فرصتی برای دیدار چهره به چهره و پاسخگویی بی‌واسطه به مطالبات مردم و سرعت بخشیدن به رفع مشکلات و خواسته‌های آنان است، از این‌رو در ششمین روز هفته دولت میز خدمت جهادی در مصلی امام خمینی (ره) با حضور استاندار گیلان، معاونان وی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

مصلی امام خمینی (ره) رشت در نخستین ساعات صبح امروز "سه‌شنبه" پذیرای مردم از سراسر استان بود؛ میزهای دستگاه‌های مختلف و میز خدمت استانداری در این محب جانمایی شده بود و مدیران ادارات به همراه معاونان از حوالی هفت صبح پشت میز خدمت برای شنیدن مسایل و مشکلات مردم و پاسخگویی به آنان آماده بودند.

اطلاع‌رسانی برای برگزاری میز خدمت در مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت از قبل انجام شده بود، از این‌رو این مکان از همان ساعات اولیه مملو از جمعیت شد، مردم از مناطق مختلف گیلان برای بیان مطالبات خود با امید به رفع مسائل در این مکان حضور یافتند و حضور مردم قابل توجه بود و میز خدمت بخشی از دستگاه ها با انبوه مراجعان و همهمه بسیار همراه شده بود و در پای بسیاری از میزها مردم یک به یک با نظم برای بیان مشکلات خود حاضر شده و طرح مساله می کردند.

تمام مدیران به همراه معاونان خود برای پاسخگویی و رفع مشکلات مردم حضور یافته بودند و در فضایی صمیمی پاسخگوی مردم بودند.

در پای میزخدمت استانداری گیلان که با حضور اسدالله عباسی استاندار، معاونان و مدیران این مجموعه برپا بود جمعیت بیشتری مشاهده می‌شد، بیشتر مراجعه کنندگان اصرار داشتند که با استاندار ملاقات داشته و مطالبات خود را بیان کنند، وی نیز مسایل و مشکلات مردم را به صورت ویژه شنید و دستورات لازم را برای برطرف شدن مسایل مطرح شده صادر کرد.

سه‌شنبه‌ مردمیِ گیلان؛ بی‌واسطه در میز خدمت

مشکلات مردم چه بود؟

مسکن، بیکاری، معیشت، خروج بخشی از زمینهای روستایی از طرح هادی و عدم ارایه مجوز برای ساخت و ساز، تغییر کاربردی، مسایل مربوط به زمین‌های نسقی و عدم دریافت مجوز آب و برق و گاز، سوابق بیمه‌ای و مالی از مهمترین مباحثی بود که مراجعه‌کنندگان به میز خدمت جهادی دستگاه های مختلف گیلان مطرح پیگیری می کردند.

تعدادی از مراجعه‌کنندگان مشغول نوشتن مطالبات خود برای ارایه به استاندار و مدیران دستگاه‌ها بودند، خانمی حدود ۶۰ ساله اهل رشت در حال نوشتن بود که به او نزدیک شده و خواستم مصاحبه شدم، از من پرسید اگر مشکلم را بگویم به استاندار منتقل می کنید؟ با پاسخ مثبت من مشتاقانه به گفت و گو نشست.

این خانم که مشکل مالی داشت، گفت: دخترم چند سال گذشته تصادف کرده و اکنون مدتی است که یکی از پاهایش بی‌حس شده، تحصیلکرده است اما با این وضعیت نمی‌تواند کاری کند، به دلیل مشکل مالی برای درمانش نمی‌توانم کاری کنم و درخواست کمک دارم.

وی به قبض ۱۰ میلیون تومان آب طی ۶ ماه اشاره و خاطر نشان کرد: درباره چرایی صدور قبض آب با این رقم سنگین پی‌گیری کردم، مسئولان مربوطه گفتند که حتما لوله های آب منزل شما دچار نشتی شده‌است، تمام راه‌ها را رفتم اما مشکل پیدا نشد، آمده‌ام تا این مشکل را هم مطرح کنم شاید چاره‌ای شود.

بانوی دیگری که از روستای فومن برای بیان مشکل خود به مصلی امام خمینی (ره) رشت آمده بود به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مستاجر است و مشکل مالی دارد، گفت : دخترم دوران عقد را می گذراند و برای آماده کردن جهیزیه‌اش دچار مشکل هستم.

وی اظهار کرد: همسرم به دلیل ناراحتی قلبی قادر به کار کردن نیست، با یارانه زندگیمان را اداره می‌کنیم، از استاندار و مسئولان مربوطه می‌خواهم که فکری به حال ما کنند.

تعدادی از مراجعه‌کنندگان که از روستای کمیشاه شهرستان لاهیجان آمده بودند ضمن گلایه از خروج زمینهای روستایی خود از طرح هادی جدید به خبرنگار ایرنا گفتند: برای ساخت و ساز در این زمین‌ها دچار مشکل هستیم و مجوز نمی‌دهند.

آنان با بیان اینکه می‌خواهند در زمین روستایی متعلق به خودشان واحد مسکونی بسازند اما اجازه این کار را ندارند، اظهار کردند: برخی از روستائیان این منطقه با پارتی توانستند مشکل خروج زمین از طرح هادی را حل کنند اما افرادی مانند ما همچنان با این مشکل درگیریم.

یکی از مراجعه‌کنندگان رودباری که بعد از بیان مشکل خود در ارتباط با احداث گلخانه در زمین روستایی (زمینی که از طرح هادی خارج شده‌است) در حین خروج از میز خدمت استانداری گیلان به خبرنگار ایرنا گفت: برای احداث گلخانه مجوز دریافت کرده‌ام اما به دلیل اینکه زمین مدنظر خارج از طرح هادی روستایی است، اجازه ساخت ندارم.

وی اظهار کرد: موضوع را در میز خدمت استانداری مطرح کردم که امیدوارم این مشکل مرتفع شود.

تعدادی دیگر از مراجعه کنندگان خواستار شغل و برخی دیگر درخواست تسهیلات بانکی داشتند.

سه‌شنبه‌ مردمیِ گیلان؛ بی‌واسطه در میز خدمت

تمام تلاش ما بر رفع مشکلات مردم متمرکز است

استاندار گیلان نیز در حاشیه برپایی میز خدمت جهادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام تلاش ما بررسی و رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم است، گفت: برای رفع و کاهش مشکلات مردم در چارچوب قانون تلاش می‌کنیم.

اسدالله عباسی با اشاره به برگزاری میز خدمت جهادی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: میزخدمت در گیلان سه‌شنبه‌های هر هفته در سطح اداران برگزار می‌شود و همه مدیران در این میز خدمت برای تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات آنان حضور دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه وی نیز روزهای سه‌شنبه در صورتی که ماموریتی نداشته باشد با مردم ملاقات دارد، اضافه کرد: همچنین یک هفته در میان در میز خدمت همراه با معاونان، امور مردم در ارتباط با حوزه اجرایی را رسیدگی می‌کنم البته برخی از خواسته‌های مردم ممکن است مربوط به امور اجرایی و دستگاه‌های دولتی نباشد.

عباسی مهمترین مشکلات و درخواست‌های مطرح شده در میز خدمت امروز را موضوعات مربوط به تغییر کاربری و کمک‌های تسهیلاتی عنوان کرد و ادامه داد: موارد مطرح شده را پس از بررسی به مدیران مربوطه ارجاع می‌دهیم تا مشکلات مرتفع شود.

وی خاطر نشان کرد: برخی از درخواست‌های مطرح شده امروز مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بود که مازاد بر مبالغی که از سوی دولت به آنان کمک می‌شود، درخواست کمک مالی داشتند.

استاندار گیلان اظهار کرد: ما هم چارچوب قانونی و دستورالعملهایی که داریم نمی‌توانیم به مدیر امری غیرقانونی و خلاف را تحمیل کنیم از این‌رو مدیران موظفند تا در چارچوب قانون مشکلات مردم را رسیدگی و برای رفع آنها اقدام کنند.

سه‌شنبه‌ مردمیِ گیلان؛ بی‌واسطه در میز خدمت

برگزاری ۳۰۰ میز خدمت و اردوی جهادی در گیلان

مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان نیز در حاشیه برگزاری میرخدمت جهادی در مصلی امام خمینی (ره) رشت به خبرنگار ایرنا گفت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۳۰۰ میز خدمت و اردوی جهادی در این استان برگزار شد که ۴۰ مورد مربوط به هفته دولت است.

سرهنگ رضا رنجبر با اشاره به برنامه جهاد خدمت بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان اظهار کرد: این برنامه در قالب میزهای خدمت و اردوهای جهادی در سطح شهر رشت و تمامی شهرستان‌های استان انجام می شود.

وی با اشاره به برگزاری میزخدمت در مصلی امام خمینی (ره) پیش از این و استقبال مردم در برپایی این برنامه اضافه کرد: با توجه به اقبال مردم از میز خدمت در دوره‌های قبل، تصمیم بر این شد تا به مناسبت هفته دولت میزخدمت دیگری در وقت ادارای با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و استاندار گیلان در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شود.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس استان گیلان خاطر نشان کرد: در میز خدمت امروز در مصلی امام خمینی (ره) رشت مدیران و مسئولانِ بیش از ۶۰ دستگاه اجرایی استان پاسخگوی مردم بودند.

وی میزخدمت را ارتباط چهره به چهره و بی‌واسطه مسئولان با مردم عنوان کرد و ادامه داد: بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان در برپایی میزهای خدمت، ارتباط مردم با مسئولان را به صورت بی‌واسطه، تسهیل می‌دهد.

هفته دولت از دوم شهریور آغاز شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha