۷ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85214979
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: کنترل تورم و بهبود اقتصادی در دستور کار دولت است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه دولت اقدام‌های خوبی را در بخش های مختلف از زمان استقرار انجام داده است، گفت: کنترل تورم و مسائل اقتصادی و معیشت در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی شامگاه سه‌شنبه در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت در شهرستان لنگرود با بیان اینکه با دیپلماسی فعال رییس‌جمهور در دنیا حرف برای گفتن داریم، افزود: هم‌اکنون رشد اقتصادی کشور به چهار درصد رسیده و به سمت هشت درصد حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: وقتی دشمن از جنگ نظامی نا امید شد و جرات نکرد که بحث‌های نظامی را مطرح کند، بحث های اقتصادی را ایجاد کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه بخش مردمی بحث مردمی شدن یارانه را عملی کردیم، گفت: وقتی دولت مصمم بود تا اقتصاد کشور را شکوفا کند، دشمن دستپاچه شد و کشور ما را برای پنج ماه درگیر اغتشاشات و مسائل امنیتی کرد اما ما محکم ادامه دادیم.

وی اضافه کرد: سعی کردیم با مبارزه اقتصادی، جهاد اقتصادی و شعارهای راهبردی مقام معظم رهبری با جدیت ادامه دهیم و وضعیت معیشت و اقتصاد را سامان دهیم.

عباسی خاطر نشان کرد: رییس جمهور بر اساس عزت، حکمت و مصلحت و دیپلماسی فعال بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی ساماندهی نرخ ارز از چندگانگی، تعامل با کشورهای منطقه، ورود واکسن کرونا، عضویت ایران در شانگهای و بریکس را از جمله اقدام‌های دولت و دیپلماسی فعال رییس جمهوری عنوان و تصریح کرد: فروش نفت نیز از ناترازی به تراز مثبت درآمد.

عباسی اظهار کرد: شهریور ۱۴۰۰، روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست می‌دادند و با وجود اینکه پول واکسن رو واریز کرده بودیم اما دشمنان به ما واکسن نمی‌دادند؛ اما دولت با وجود همه سختی‌ها مسئولیت را پذیرفت و بعد از اینکه واکسن را خودمان تولید کردیم حاضر شدند به ما واکسن بدهند.

وی، حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان را برنامه های راهبردی دولت دانست و با توجه به مشکلاتی در بخش برنج گفت: با حمایت‌های دولت از کشاورزان بازار برنج در حال متعادل شدن است.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید بدون مزد و منت خدمت کنیم بر استفاده ز ظرفیت های مردمی تاکید و بیان کرد: و هر جا که مردم مشارکت کنند کارها به سرعت پیش می رود اما هر جا از مردم استفاده نشود ره به جایی نخواهیم برد.

وی خاطر نشان کرد: دولت در شعار راهبردی بر اساس شیوه شهید رجایی که در سیرت خود به مدیریت جهادی عمل کرد، به این مدیریت عمل می‌کند.

استاندار گیلان خطاب به مدیران استان گفت: باید شهید رجایی و باهنر را الگو قرار دهیم و همچون آنان ساده زیستی و خستگی‌ناپذیر باشیم و شبانه‌روزی آنچنان تلاش کنیم که لبخند رضایت به چهره مردم ولی نعمتان بشیند.

امروز ۳۸ طرح هادی، یک طرح توسعه واحد صنعتی و ۹۰ پروژه مخابراتی استان با حضور استاندار در شهرستان لنگرود در شرق گیلان افتتاح و بهره برداری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha