نیکزاد: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی در توسعه کشور استفاده کرد

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار اصلی برای توسعه و عمران کشور مشارکت و سرمایه‌گذاری داخلی است و باید با قراردادهای معین از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد روز سه‌شنبه در آیین کلنگ زنی عملیات اجرایی مرتفع‌ترین برج دوقلوی اردبیل اظهار کرد: دولت غیر از چهار منابع نفت، مالیات، فروش دارایی و اوراق بهادار منابع دیگری برای اداره مملکت ندارد و در این شرایط اصلی‌ترین راه جذب سرمایه داخلی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جذب و جلب سرمایه‌گذاری داخلی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی ضروری است، افزود: راهکار اصلی برای توسعه، عمران و آبادانی شهرها مشارکت و سرمایه‌گذاری داخلی است که باید با استفاده از قرارداد معین از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی در بخش‌های مختلف استفاده شود.

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر هم باید از مشارکت بخش خصوصی داخل و خارج استان برای سرمایه‌گذاری حمایت کرده و مشوق‌های لازم را برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری در نظر داشته باشند.

دولت سهم شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده را پرداخت کند

نیکزاد همچنین گفت: سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده پنج ماه به تاخیر افتاده و ضروری است دولت سهم شهرداری‌ها را از این محل پرداخت کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با بیان اینکه تمامی امورات شهرداری‌ها منوط به درآمد مالیات بر ارزش افزوده است، اظهار کرد: سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نشده و همین امر سبب قفل شدن امورات شهرداری‌ها شده است.

وی سرمایه‌گذاری در مرتفع‌ترین برج دوقلوی اردبیل را گام بزرگی برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در اردبیل دانست و گفت: سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در این طرح توسط بخش خصوصی قابل تحسین است و امید است این طرح در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

نیکزاد با اشاره به احداث دارالفنون در اردبیل با همت بانک پاسارگاد ادامه داد: این مرکز می‌تواند برای دانشکده عمران دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان کلاس درس مورد استفاده قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha