نمایشگاه عکسی از آیین کهن تاسوعایی در مهدیشهر تا اربعین برپا است

سمنان- ایرنا- نمایشگاه عکس «ته دخیلی ابوالفضل» با نگاهی به آیین کهن روز تاسوعا در مهدیشهر روز سه شنبه با حضور مجتبی اقوامی پناه فرماندار، علیرضا شربتدار شهردار و اعضا شورای اسلامی این شهر، در حسینیه اعظم مهدیشهر افتتاح شد که تا روز اربعین برپا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار مهدیشهر در آیین گشایش نمایشگاه «تَه دخیلی ابوالفضل» (بر تو دخیل می‌بندم یاابالفضل) گفت: این شهرداری با هدف معرفی آیین کهن روز تاسوعا و انتقال نخل تاریخی این شهر بر بالای «کوه تاسوعا» با حضور همه هیات‌های مذهبی و عزاداری بر فراز کوه این مسابقه عکاسی را برگزار کرد.

علیرضا شربتدار افزود: شهرداری مهدیشهر از این پس بیشتر در مقوله های فرهنگی و گردشگری ورود می کند تا ظرفیتهای این شهر به مردم استان سمنان و کشور معرفی شود.

دبیر جشنواره عکس «ته دخیلی ابوالفضل» اظهار کرد: شهر مهدیشهر یکی از شهرهای تاریخی و اصیل و باریشه است که میراث معنوی فراوانی دارد و یکی از این میراث معنوی آیین مذهبی هست که در روز تاسوعا بر روی «کوه تاسوعا» برگزار می‌شود و طی آن هیات‌های مذهبی این شهر نخل ۸۰۰ ساله را به بالای کوه منتقل می کنند و مراسم عزاداری در آنجا برگزار می شود.

سمیه قاسمی از استقبال خوب هنرمندان از این مسابقه عکاسی خبر داد و افزود: بیش از ۴۰۰ قطعه عکس به دبیرخانه رسید و توسط داوران بررسی شد که در نهایت ۳۰ عکس به مرحله نمایشگاهی رسید.

وی افزود: هیات داوران متشکل از خسرو به آیین و میثم قدس پور چهار عکس را به عنوان اول تا سوم و یک عکس را شایسته تقدیر شناختند که عکس های علی ابک (عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان) و احمد امیراحمدی به طور مشترک اول شد، بهناز نصرتی عنوان دوم را کسب کرد، مسعود محقق هم به مقام سوم رسید و عکس محمد شهپری هم شایسته تقدیر شناخته شد که در آیین افتتاحیه از برترین‌ها تجلیل به عمل آمد.

دبیر جشنواره عکس «ته دخیلی ابوالفضل» افزود: این نمایشگاه عکس تا روز اربعین حسینی بعدازظهر ها از ساعت ۱۷ الی۲۰ به روی علاقه مندان گشوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha