۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85214552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش تعاون ۲ برابر سایر حوزه ها در دولت سیزدهم کالا صادر کرد

کرج – ایرنا- معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حمایت قاطع دولت سیزدهم از بخش تعاون اعلام کرد: میزان صادرات کالای این بخش پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون ۲ برابر سایر بخش ها بوده است.

به گزارش ایرنا، "مهدی مسکنی " روز سه شنبه در حاشیه هجدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان البرز که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، افزود: سال گذشته بخش تعاون کشور یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات کالا در زمینه مواد غذایی، مصالح ساختمانی و معدنی داشت که عمده آن به ۱۰ کشور همسایه صادر شد.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۱۰ هزار تعاونی خدماتی و تولیدی در کشور فعال است، گفت : از این تعداد ۵۴ تعاونی در عرصه تولید فعالیت دارند.

مسکنی گفت: ۹۳ درصد حمل و نقل بار و مسافر، ۴۰ درصد تولید مرغ و تخم مرغ، ۲۲ درصد تولید گوشت قرمز و ۱۱ درصد آهن و پروفیل کشور توسط تعاونی ها تولید می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: اکنون ۹۰ درصد شیلات کشور توسط تعاونی ها اداره می شود ضمن آنکه بخش تعاون که به پشتوانه مردمی اتکا دارد از موفق ترین بخش ها است.

وی به حمایت های دولت از بخش تعاون اشاره کرد و گفت: سال گذشته خط اعتباری ۲۰ هزار میلیارد ریالی برای تعاونی های استان ها اختصاص یافت و امسال نیز در حال راه اندازی خط ۳۰ هزار میلیارد ریالی این خط اعتباری هستیم .

این مسوول اضافه کرد: افزون بر این خط اعتباری، سال گذشته ۳۰ همت تسهیلات توسط ۲۴ بانک دولتی و خصوصی در اختیار بخش تعاون کشور قرار گرفت .

مسکنی با اشاره به ابلاغ سند جامع تعاون توسط رییس جمهور در پایان سال گذشته افزود: در این سند ۸۱ تکلیف برای دستگاه های اجرایی کشور دیده شده است.

وی تاکید کرد: تلاش ها براین است تا بخش اقتصاد کشور به سمت مردم محوری حرکت کند چرا که تاکید بر ظرفیت های مردمی تواند به شکوفایی اقتصادی بینجامد.

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۴۴ همت مردمی درعرصه تعاون کشور طی هفت ماه گذشته جذب شده است.

وی اظهار کرد: با توسعه تعاون کشور طی ۲ سال گذشته به اندازه ۱۰ سال قبل از آن تسهیلات در اختیار تعاونی ها قرار داد.

مسکنی بر مردمی کردن فعالیت های اقتصادی و اجتماعی کشور تاکید کرد و افزود: باید اعتماد مردم را جلب کرد و دولت در حوزه تصمیم گیری هوشمندانه تر عمل کند.

در این آیین از تعدادی تعاونی های برتر استان البرز تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha