یک میلیون و ۹۱۰ هزار نفر تا امروز از کشور خارج شدند

تهران- ایرنا- سخنگوی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: از ابتدای اعزام زائران اربعین همزمان با اول صفر (۲۷ مرداد) تا ظهر امروز، یک میلیون و ۹۱۰ هزار نفر برای شرکت در این مراسم حماسی از کشور خارج شدند.

«جواد تشکری» سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با تشریح آمار ورود و خروج از مبادی زمینی کشور در روز هفتم شهریور ۱۴۰۲ به تفکیک مرزها اعلام کرد: از مرز مهران ۹۸ هزار و ۲۶۹ نفر خارج و ۲۷ هزار و ۲۰۶ نفر به کشور وارد شدند؛ از مرز شلمچه ۵۳ هزار و ۴۱۶ خارج و ۱۵ هزار ۷۰۳ به کشور وارد شدند و از مرز چذابه ۱۶ هزار و ۲۱۷ نفر خارج و ۵ هزار و ۱۵ نفر به کشور وارد شدند.

وی افزود: از مرز خسروی ۴۲هزار و ۱۹۷ نفر خارج و ۴ هزار و ۷۳۵ نفر نیز به کشور وارد شدند؛ از مرز تمرچین ۳ هزار و ۱۵۹ نفر خارج و ۲۳۴ نفر وارد کشور شدند؛ از مرز باشماق ۲ هزار و ۱۱۲ نفر خارج و ۳۵۵ نفر به کشور وارد شدند و از مرز پرویزخان ۱۱۵ خارج و ۷۴ به کشور وارد شدند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین درباره آمار ورود و خروج از مرزهای هوایی به تفکیک فرودگاه‌ها نیز توضیح داد: از فرودگاه بین‌ المللی امام خمینی (ره) ۳ هزار و ۴۰۶ نفر خارج و هزار و ۵۴۱ نفر وارد کشور شدند؛ از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد ۶۶۱ نفر از کشور خارج و ۷۶ نفر به کشور بازگشتند و از طریق سایر فرودگاه‌ها نیز هزار و ۶۰ نفر از کشور خارج و ۱۸۸ نفر به کشور وارد شدند.

به گفته تشکری، در مجموع امروز ۲۲۰ هزار و ۶۱۲ نفر برای زیارت عتبات عالیات و حضور در مراسم باشکوه اربعین از کشور خارج و ۵۵ هزار ۱۲۷ نفر هم از عراق بازگشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha