استاندار آذربایجان شرقی: مرکز پرتودهی شمال غرب مجموعه ماموریت‌محور است

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی گفت: مرکز پرتودهی شمال غرب امروز یک مجموعه بالنده، در حال رشد و ماموریت محور است.

به گزارش ایرنا، عابدین خرم روز سه شنبه در آیین بهره برداری از سامانه پرتودهی « خود حفاظ گاما » با ظرفیت ۱۰۰ تن در روز در بناب با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، افزود: کارکنان این مجموعه با روحیه جهادی و انقلاب کارهای خوبی را انجام داده‌اند که می‌تواند مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف رفع کند.


وی اضافه کرد: این مرکز دستاوردهایی داشته است که به خاطر تحریم به ما نمی‌دادند و اکنون با دستیابی به آنها ارزش تولیدات کشاورزی چند برابر می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: دانایی مجموعه سازمان انرژی اتمی، توانایی‌های ارزشمندی برای کشور به ارمغان آورده و محصولات کاربردی آن در حوزه‌های مختلف امید بخش است.

وی گفت: به یکایک کارشناسان و دانشمندان مجموعه سازمان انرژی اتمی افتخار می‌کنیم که با تلاش‌های خود بالندگی و توانمندی را برای جامعه ایرانی به ارمغان آوردند.

خرم با اشاره به قرار گرفتن در هفته دولت، گفت: امیدواریم فرهنگ و نگاه دولتمردانی مانند رجایی و باهنر در دولت‌های ما حاکم شود تا بتوانیم به مسئولیت‌های رفیع و خطیر خود به خوبی عمل کنیم.

آیین رونمایی و بهره‌برداری از سامانه پرتودهی «خودحفاظ گامای دوجداره با ظرفیت ۱۰۰ تن در روز» با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس‌ سازمان انرژی اتمی، سیدپژمان شیرمردی، معاون سازمان و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای و نیز مسوولان استانی و محلی در مجتمع پرتوفرآیند شمال غرب کشور (بناب) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این سامانه پرتودهی خشکبار از نیازهای اساسی استان آذربایجان شرقی است که در خدمت همه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

این سامانه با بهره‌گیری از تجربیات و دانش فنی متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده و قادر است با پرتودهی محصولات فله‌ای نظیر غلات و حبوبات نسبت گندزدایی، کنترل جوانه‌زنی و کاهش آفات انباری محصولات اقدام کند.

با استفاده از این سامانه می‌توان نسبت به افزایش انبارمانی محصولات از طریق کاهش بارمیکروبی و نابودی میکروارگانیسم‌های آلوده و فسادزای مواد غذایی اقدام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha