۸۳ هزار و ۵۰۰ نفر زیر پوشش صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی هستند

تبریز - ایرنا - مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی گفت: هم‌اکنون یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر در کشور زیر پوشش صندوق بازنشستگی قرار دارند که این رقم در استان ۸۳ هزار و ۵۰۰ نفر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طاهره احمدزاده سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فلسفه وجودی صندوق‌های بازنشستگی در سطح کشور عمل به وظیفه اصلی شامل تامین معیشت، همسان سازی حقوق، مشکلات رفاهی و بهداشت و درمان بازنشستگان است، که ما نیز همه تلاش خود را برای بهبود وضعیت رفاهی درمانی و معیشتی به کار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون میانگین حقوق افراد تحت پوشش این صندوق ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، خاطر نشان کرد: میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی در آذربایجان شرقی ۶۳ سال است.

مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی میزان ناترازی در این صندوق را ۶ دهم اعلام کرد و گفت: با افزایش جمعیت سالمندی و افزایش تصاعدی ورودی جمعیت زیر پوشش به صندوق‌های بازنشستگی، امروزه این صندوق‌ها به یکی از چالش‌های مهم کشورمان تبدیل شده‌ است.

احمدزاده اظهار کرد: مبلغ وام ضروری بازنشستگان با هماهنگی انجام شده با افزایش ۱۰۰ درصدی از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان رسیده است و بازنشستگان زیر پوشش صندوق برای نام‌نویسی این تسهیلات فقط باید درخواست خود را در آدرس اینترنتی این صندوق ثبت کنند.

احمدزاده با اشاره به طرح های سرمایه گذاری و توسعه ای صندوق گفت: در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تفاهم نامه طرح توسعه و بازتوانی نیروگاه حرارتی تبریز بین مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و استاندار آذربایجان شرقی در حضور رئیس جمهور امضا شد.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیر ساخت به منظور افزایش دوبرابری تولید برق نیروگاه تبریز سرمایه گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

احمدزاده گفت: با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی طرح کشت و صنعت سراب به منظور پرورش پنج هزار دام انجام می‌شود. آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش صندوق بازنشستگی قرار دارند که این رقم در استان ۸۳ هزار و ۵۰۰ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha