طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن استان سمنان با اعتبار بیش از ۴۸۱ میلیارد ریال افتتاح شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: ۴۵ طرح عمرانی در روستاهای این استان با ۴۸۱ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال هزینه در هفته دولت امسال افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر گونجی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران ابراز کرد: اعتبار هزینه شده برای افتتاح طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اضافه کرد: بهسازی و اصلاح معابر در روستاهای آبخوری و جام شهرستان سمنان شامل اجرای دیوار سنگی و سنگ فرش معابر و روستاهای صوفی آباد، بیابانک و لاسجرد شهرستان سرخه شامل اجرای سنگ فرش و آسفالت معابر از جمله طرح‌هایی است که هفته‌ دولت ۱۴۰۲ با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
گونجی با بیان اینکه ۱۳ طرح افتتاح شده مربوط به شهرستان شاهرود است، گفت: عملیات جدول‌گذاری و آسفالت معابر در روستاهای دستجرد، گلستان، ابرسج، جیلان، علی آباد، گرجی، حسین آباد زنده، میقان، قلعه شوکت، کلاته خان، ده خیر، علی آباد و خیج از محل اعتبارات قیر رایگان با مشارکت دهیاری‌ها با اعتبار ۲۶۲ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال اجرا شد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: بهسازی و اصلاح معابر روستای کلاته فرهنگ، بکران، کوهان و استرخو شهرستان میامی شامل خیابان‌سازی و آسفالت از محل اعتبارات قیر رایگان با مشارکت دهیاری‌ها با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال انجام و هفته دولت امسال افتتاح شد.
گونجی طرح‌های افتتاح شده مربوط به شهرستان دامغان را ۱۳ مورد برشمرد و اظهار داشت: عملیات خیابان سازی و دیوار ساحلی در روستاهای عبداله آباد، امروان، قوشه، دروار، تویه، صح، دهخدا و بخش آباد و اجرای آسفالت در روستاهای حسن آباد، حسین آباد دولاب، مهدی آباد ، فرات و طزره از محل اعتبارات قیر رایگان با مشارکت دهیاری‌ها با اعتبار ۸۹ میلیارد و ۶۸ میلیون ریال اجرا شد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: بهسازی و اصلاح معابر روستاهای غیاث آباد، نوده اربابی و لجران شهرستان گرمسار و روستاهای رستم آباد، ده سلطان، داورآباد، حسین آباد کردها و یاتری سفلا شهرستان آرادان شامل جدول‌ گذاری، خیابان‌ سازی و آسفالت با اعتبار ۳۸ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال در هفته دولت امسال افتتاح شد.


وی یادآور شد: بهسازی و اصلاح معابر روستایی در روستاهای کولیم و ملاده در شهرستان مهدیشهر با اعتبار ۴۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال شامل دیوار ساحلی، سنگفرش، اجرای پل فلزی عابر و جداره سازی نیز از دیگر طرح‌های افتتاح شده به مناسبت هفته دولت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان است.
افتتاح ۲۸۶ خانه در طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان

گونجی با بیان اینکه تعداد ۲۸۶ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان تا هفته دولت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ابراز داشت: ۱۵ واحد مسکونی به صورت گروهی در شهرستان دامغان، ۱۱ واحد مسکونی به صورت گروهی در شهرستان سرخه، ۵۶ واحد مسکونی بنیاد ساخت در شهر سمنان و ۲۰۴ واحد مسکونی بنیاد ساخت در شهر شاهرود به بهره‌برداری رسید.
سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

۸۱۱ طرح عمرانی، زیربنایی و اقتصادی با صرف اعتبار ۲۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال، هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان به بهره‌برداری رسید.
بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha