۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در شهرستان کهگیلویه افتتاح و کلنگ زنی شد

یاسوج - ایرنا - فرماندار کهگیلویه گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح و کلنگ زنی در این شهرستان هزینه و تخصیص داده شد.

به گزارش ایرنا، سید عبدالعزیز موسوی روز چهار شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: این میزان اعتبار برای افتتاح و کلنگ زنی ۱۷۲ پروژه عمرانی و اقتصادی هزینه و تخصیص داده شد.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۴۰ طرح مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی ۳۲ پروژه نیز آغاز شد.

موسوی برق رسانی به مسکن محرومین دشت مازه، سمغان و برج علیشیر، بهره برداری از طرح پرواربندی گوساله با ۱۰ نفر اشتغالزایی مستقیم، کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت و افتتاح سه چمن مصنوعی روستایی را از مهمترین طرح های افتتاحی و کلنگ زنی در هفته دولت اعلام کرد.

موسوی اضافه کرد: اعتبار تخصیص یافته به طرح های عمرانی شهرستان قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست و تحول بزرگی در حوزه های مختلف در حال انجام است.

وی تعیین تکلیف طرح های حوزه کشاورزی بخصوص سد کوهبرد و سرپری و اجرای بیش از یکصد کیلومتر راه آسفالته روستایی را از مهمترین خدمات دولت سیزدهم طی یکسال اخیر دانست.

فرماندار کهگیلویه اضافه کرد: با برنامه ریزی و تلاش جهادی اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی در چهار بخش شهرستان با تخصیص منابع مالی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

موسوی گفت: با اجرای این پروژه ها برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.

شهرستان کهگیلویه ۱۳۲ هزار نفر جمعیت دارد که از این میزان ۴۵ درصد جمعیت آن را جوانان جویای کار تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha