طرح پرواربندی ۳۰۰راسی گوساله در شهرستان کهگیلویه افتتاح شد

یاسوج- ایرنا- به مناسبت هفته دولت طرح پرواربندی۳۰۰ راسی گوساله به نمایندگی از ۱۹پروژه عمرانی و اقتصادی با حضور نماینده مردم در مجلس، معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مسوولان در شهرستان کهگیلویه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه روز چهارشنبه در آیین بهره برداری و افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی جهاد اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۷۰میلیارد تسهیلات بانکی و ۲۰ میلیارد ریال سرمایه مشارکتی به سرمایه گذار پرداخت شده است.

طرح پرواربندی ۳۰۰راسی گوساله در کهگیلویه افتتاح شد

کیومرث روزیان بیان کرد: این طرح جزو پروژه های مشارکتی جهاد کشاورزی بوده که از سال ۱۴۰۰ وارد فاز اجرایی شد که تکمیل و بهره برداری نهایی آن ۱۲۰میلیارد ریال هزینه دارد.

وی تعداد اشتغالزایی این طرح را ۱۰ نفر بصورت مستقیم ذکر کرد.

روزیان تعداد طرح های پرواربندی شهرستان کهگیلویه را ۲۰ طرح پرواربندی گوساله و ۴۲ پرواربندی بره یا دام سبک ذکر کرد.

وی اضافه کرد: به دلیل هزینه های زیاد تنها چهار طرح پرواربندی گوساله و هشت طرح پرواربندی بره در کهگیلویه هم اکنون فعال است.

روزیان طرح های عمرانی و اقتصادی جهاد کشاورزی در هفته دولت را ۱۵پروژه اعلام کرد و گفت: ۲۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی برای اجرای آنها هزینه شده است.

وی سد خاکی کوهبرد، جاده های بین مزارعی، احداث کانالهای آبیاری، تعمیر و مرمت پمپاژه های خسارت دیده و تامین آب اراضی دره خواجه و اسفندان را از مهمترین طرح های عمرانی افتتاحی جهاد کشاورزی کهگیلویه در هفته دولت اعلام کرد.

وی تعداد طرح های اقتصادی اجرا شده جهاد را چهار طرح ذکر کرد و گفت: برای اجرای این طرح ها ۳۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.روزیان شمار اشتغال ایجاد شده در طرح های هفته دولت در شهرستان کهگیلویه را بیش از ۵۰ نفر اعلام کرد.

شهرستان کهگیلویه یکی از قطب‌های اصلی تولید گندم، محصولات لبنی و گوشتی در استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.

شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه دارای چهار بخش، چهار شهر و ۳۶۵ روستای بزرگ و کوچک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha