مسابقات فوتبال یادواره شهیدان «ادبیان» و «داورزاده» در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- ایرنا- مسابقات فوتبال یادواره و گرامیداشت شهیدان والامقام سرلشگر «حسین ادبیان» و سرلشگر خلبان «سعدالله داورزاده» در قرارگاه عملیاتی لشگر۸۱ زرهی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مسابقات تیم‌های فوتبال رده سنی ۱۲ و ۱۳ سال استان‌های کرمانشاه، همدان، لرستان و کردستان با هم به رقابت پرداختند.

فرمانده لشگر ۸۱ زرهی کرمانشاه روز پنجشنبه در این یادواره گفت: آسایش، آرامش و امنیتی که داریم بخاطر از خودگذشتگی و جانفشانی عزیزانی است که خالصانه در این راه قدم گذاشتند.

سرهنگ «جلال صالحی» تاکید کرد: همه ما باید یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی بداریم و ادامه دهنده راهشان باشیم.

فرمانده لشگر ۸۱ زرهی کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری در خصوص شهادت شهید ادبیان و شهید شیرودی می‌فرمایند: «شهید شیرودی و شهید ادبیان این ۲ نظامی مسلمان برای ما خیلی حرف‌ها دارند. وجود اینگونه عناصر در ارتش جمهوری اسلامی خیلی معنا دارد. این ۲ قهرمان، در راه خدا جنگیدند و شهید شدند.»

به گزارش ایرنا، امیر سرلشگر شهید حسین ادبیان ۴۲ سال پیش و پس از یک عملیات جسورانه و مقاومت حیرت‌آور در منطقه عملیاتی ارتفاعات بازی‌دراز در سرپل ذهاب عروج کرد و پیکرش تا تیر ماه امسال پنهان و ناشناخته ماند.

کمیته تفحص و جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح سرانجام در هفتم تیر ۱۳۹۸ پیکر مطهر این شهید را یافت که پس از انجام آزمایش DNA به تایید ستادکل و خانواده او رسید.

امیر سرلشگر سعدالله داورزاده نیز در ۲۱ مهر ماه ۱۳۵۹ در پادگان ابوذر شهرستان سرپل ذهاب به شهادت رسید.

شهید داورزاده از معدود خلبانان هوانیروز منطقه در دوران دفاع مقدس بود که توانست آموزش دوره‌های مختلفی را در خارج از کشور گذرانده و با حضور در هوانیروز کرمانشاه بارها و بارها ستون لجستیکی و ادوات نظامی دشمن را به تلی از آتش و خاکستر بدل سازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha