۸۵ درصد جمعیت بیله‌سوار مغان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از پوشش ۸۵ درصدی جمعیت شهرستان مرزی بیله‌سوار توسط بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش ایرنا ، سیدوحید خلیل‌اللهی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح ساختمان اداری بیمه سلامت بیله‌سوار اظهار کرد: این میزان ۴۶ هزار نفر را شامل می‌شود که در مناطق شهری و روستایی زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ نفر از بیمه‌شدگان در بیله‌سوار مغان دارای بیماری خاص هستند، بیان کرد: از این تعداد ۱۸ نفر دیالیزی ، پنج نفر بیمار مبتلا به ام اس ، هفت نفر بیمار هموفیلی ، سه نفر تالاسمی هستند ، هشت بیمار نیز پیوند کلیه شده‌اند و هزینه‌های درمانی آنها توسط این بیمه تامین می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل بیان کرد: چهار پزشک عمومی، یک پزشک متخصص، ۶ داروخانه، یک بیمارستان، یک مرکز جراحی ، سه دندانپزشک و سه ماما طرف قرارداد این بیمه هستند.

۸۵ درصد جمعیت بیله‌سوار مغان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

خلیل‌اللهی گفت: برای ارائه خدمات مطلوب، تکریم ارباب رجوع و انجام خدمات بی‌منت سامانه ۱۶۶۶ در کشور راه‌اندازی شده تا مخاطبان بتوانند شکایات، پیشنهادات و نظرات خود را در میان بگذارند و از طریق شماره *۱۶۶۶# نیز از وضعیت بیمه سلامت خود اطلاع یابند.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح دارویار و افزایش قیمت دارو در کشور و استفاده مردم از خدمات بیمه سلامت رایگان، بیان کرد: با بیمه شدن افراد و پرداخت سهم ارز ترجیحی توسط بیمه سلامت به داروخانه‌ها، بیمه شدگان با قیمت قبلی داروی مورد نیاز خود را تامین کرده و مشمول افزایش قیمت دارو نخواهند شد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار قیمت داروها برای بیمه‌شدگان افزایشی نیافته است، اضافه کرد: در این طرح ارز ترجیحی دارو به جای شرکت‌های وارد کننده به بیمه پایه درمانی داده می‌شود و بیمه‌ها متعهد به پرداخت آن به داروخانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: هزینه سالانه داروخانه در بیله‌سوار ۳۰ میلیارد ریال و این هزینه برای بیمارستان امام (ره) ۵۴ میلیارد ریال و هزینه سالانه بیمه روستایی ۹۲ میلیارد ریال و جمع کل هزینه بیمه‌شدگان این شهرستان نیز ۵۰۰ میلیارد ریال در سال است.

مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص افتتاح ساختمان اداری بیمه سلامت بیله‌سوار نیز گفت: این ساختمان در مساحت ۱۸۰ متر مربع با صرف ۴۰ میلیارد ریال احداث شده است.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha