روزانه سه هزار زائر در موکب طریق الکربلای گچساران پذیرش می شود

یاسوج - ایرنا- مسئول موکب طریق الکربلای گچساران گفت: با مشارکت فعال شهروندان خداجوی این شهرستان روزانه سه هزار نفر زائر اربعین حسینی در این موکب اسکان و پذیرایی می شوند.

محمد رمضانی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:عاشقان اباعبدالله حسین (ع) در ۲ شعبه موکب طریق الکربلای گچساران در محل های روستای تلخ آب شیرین و بوستان شهدای گمنام شهردوگنبدان کار خدمات رسانی به زائران را به عهده دارند.

وی بیان کرد: این زائران که از استان های شرق ایران و کشورهایی مانند پاکستان در قالب کاروان های بزرگ و کوچک عازم کشور عراق برای شرکت در آیین اربعین حسینی هستند در این شهرستان برای مدتی کوتاه توقف می کنند.

رمضانی تاکید کرد: بیش از ۵۰۰ نفر به صورت شبانه روزی و پاره وقت کار خدمت به کاروان های حسینی در موکب طریق الکربلای گچساران را به عهده گرفته اند.

وی بیان کرد: همه هزینه های پذیرایی در سه وعده شبانه روز و میان وعده ها را شهروندان ولایتمدار این شهرستان به صورت نقدی و غیرنقدی تامین می کنند.

مسئول موکب طریق الکربلای گچساران تاکید کرد:در این موکب خدمات پزشکی،پرستاری و مکانیک خودرو انجام می شود.

رمضانی همچنین از اختصاص سه حسینیه برای اسکان شبانه زائران در گچساران خبر داد و افزود: گروهی از خادمان کار خدمات رسانی مانند توزیع آب و شربت و همچنین نظافت مکان های اسکان را انجام می دهند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد نیز امشب در حاشیه بازدید از موکب طریق الکربلای گچساران گفت:گرما و دمای بالای هوا مغلوب ارادت شهروندان استان به اباعبدالله حسین (ع) شده است.

کریم لایقی اصل با اشاره به بازدید از چندین موکب در شهرستان های گچساران و باشت اظهار کرد: تکاپوی شهروندان در این هوای گرم در کنار شعله های آتش برای پخت نان، غذا و نظافت محل های پذیرایی و شست و شوی ظروف تجلی عشق آنان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

شهرستان گچساران در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد و همسایگی خوزستان یکی از گذرگاه های کاروان های اربعین حسینی اس

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha