۹ شهریور ۱۴۰۲، ۶:۲۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85216320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان کودتای گابن را محکوم کرد

۹ شهریور ۱۴۰۲، ۶:۲۲
کد خبر: 85216320
آلمان کودتای گابن را محکوم کرد

تهران-ایرنا-آلمان کودتای نظامی در گابن دیگر کشور آفریقایی را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه روسیا الیوم، دولت آلمان اعلام کرد که این کودتا با وجود آن صورت می‌گیرد که درستی انتخابات در گابن مورد انتقاد قرار گرفته بود.

پیش از این نیز فرانسه مخالفت خود را با کودتای نظامی در گابن اعلام کرد.

در همین راستا، اولیویه وران سخنگوی دولت فرانسه نیز گفت که پاریس «کودتای نظامی در گابن را محکوم کرده» و «با دقت زیادی» آن را دنبال می‌کند.

سخنگوی دولت فرانسه افزود که پاریس می‌خواهد به «نتایج انتخابات احترام گذاشته شود.»

سازمان ملل متحد نیز از ارتش گابن خواست امنیت علی بونگو، رئیس جمهوری این کشور و اعضای خانواده و دولت او را تضمین کنند که از زمان وقوع کودتا زندانی هستند.

این سازمان همچنین از افسران کودتا در گابن خواست به روند گفت‌وگوها پیوسته و حاکمیت قانون را تضمین کنند.

از سوی دیگر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت ایالات متحده با وجود انتقادات قانونی درباره سالم بودن انتخابات اخیر، وقوع کودتای نظامی در گابن را محکوم کرد.

کمیسیون انتخابات گابن بامداد چهارشنبه اعلام کرد که علی بونگو رئیس جمهوری این شکور با کسب ۶۴.۲۷ درصد آرای انتخابات روز یکشنبه برای سومین دور به ریاست جمهوری انتخاب شده است.

گروهی از افسران ارشد ارتش گابن چهارشنبه در تلویزیون اعلام کردند که به دلیل بی‌اعتبار بودن انتخابات عمومی اخیر، اندکی پس از اعلام پیروزی دوباره علی بونگو در انتخابات ریاست جمهوری، قدرت را به دست گرفته‌اند.

کودتاچیان گابن بریس اولیگیئه نگُئما را بعنوان رئیس دولت انتقالی این کشور معرفی کردند. وی پیش از این فرمانده گارد ریاست جمهوری گابن بود.

گابن یک کشور نفتی است و خاندان بونگو که از متحدان فرانسه هستند، در ۵۵ سال گذشته بر این کشور حکمرانی کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha