۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85216606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری از ۶۶۰ میلیارد ریال طرح برق رسانی ملایر در هفته دولت

همدان- ایرنا- مدیر توزیع نیروی برق ملایر گفت: همزمان با هفته دولت ۲۱ طرح برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

ه گزارش خبرنگار ایرنا؛ "رضا شیردره" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال برای اجرای پروژه‌های برق، در تخصیص اعتبارات رشد چشمگیری داشتیم.

وی پروژه‌های هفته دولت امسال را در چهار محور هوشمندسازی شبکه، افزایش قابلیت اطمیمنان شبکه، افزایش بهره‌وری، مشتری‌مداری و ارتباط دوسویه با مشتریان عنوان کرد و افزود: ۲ سال گذشته در دولت سیزدهم، دوران طلایی برای حوزه انرژی برق این شهرستان بوده است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر بیان کرد: طی ۲ گذشته در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، به اندازه چند سال قبل در حوزه انرژی برق در این شهرستان کار جهادی و عمرانی انجام شده و در بسیاری شاخص‌ها رشد چشمگیری داشتیم و همین روند را برای سال آینده نیز در دستور کار داریم.

شیردره با اشاره به کاهش خاموشی‌های برق با اقدامات خوب و اثرگذار دولت سیزدهم، بیان کرد: این در حالیست که تا پایان سال ۱۳۹۹، نرخ انرژی توزیع نشده ۲.۶۹ بود و این رقم تا پایان چهار ماهه امسال به ۱.۷ رسید و شاهد کاهش ۶۳ درصدی خاموشی‌ها بودیم.

وی یادآور شد: امسال با اقدامات انجام شده، پنج کیلومتر در طول شبکه فشار ضعیف و هفت کیلومتر در حوزه فشار متوسط افزایش داشتیم و بیش از یکصد دستگاه ترانس‌ برق نصب کردیم.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر با بیان اینکه ۲۰۸ روستای دارای سکنه این شهرستان از نعمت برق پایدار برخوردارند، افزود: از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال، یک‌هزار و ۳۰۰ مورد برق غیرمجاز جمع‌آوری که منجر به جلوگیری از تلفات برق و سرقت، جلوگیری از حوادث و آسیب‌های ثانویه شد.

شیردره در عین حال "هوشمندسازی شبکه" را یکی از اولویت‌های مهم امسال برشمرد و گفت: در این راستا بیش از ۱۰ کلید قدرت هوشمند در شبکه توزیع برق این شهرستان نصب شد.

وی با تاکید بر اینکه با تعویض تابلوها و لوازم اندازه‌گیری قدیمی با تجهیزات هوشمند، امکان قابلیت پایش و کنترل انرژی برق از راه دور ایجاد می‌شود، اظهار داشت: با اجرای طرح هوشمندسازی شبکه، برق تمامی چاه‌های شرب ملایر در حال هوشمندسازی است و امسال تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به کنتور برق هوشمند تجهیز شدند.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، نظارت کامل روی میزان مصرف برق ادارات و چاه‌های آب شرب، کشاورزی و صنعت داریم، افزود: در ایام گرم امسال با هماهنگی فرمانداری و اخذ مجوز، برق بیش از ۱۵ اداره و بانک که خارج از الگوی مصرف بودند، قطع شد.

شیردره با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق طرح‌های انگیزشی بسیاری را در مدیریت مصرف بار برای مشترکان در نظر گرفته، از تمامی مشترکان در بخش‌های مختلف درخواست کرد: با توجه به اینکه در پایان فصل پیک هستیم، نسبت به مدیریت مصرف بار کمک‌حال شرکت توزیع برق باشند.

وی در ادامه به تدوین برنامه‌های توسعه‌ای در ۶ شهر تابعه ملایر اشاره و بیان کرد: امسال در ۱۰ محور فنی، مهندسی و بهره‌وری همچون توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه و روشنایی معابر پروژه‌های خوبی در ۶ شهر تابعه با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر یادآور شد: در حوزه روستایی نیز پروژه‌هایی همچون تبدیل سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار، نصب ترانس‌های برق جدید و نصب پایه‌های شبکه در دست اجرا است که بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

شیردره همچنین اصلاح و بهینه‌سازی سیستم روشنایی جاده سلامت ملایر، تامین روشنایی بلوار پارک در فاز اول با نصب چراغ‌های LED مدرن با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: اکیپ‌های گشت‌زنی ما هر شب نظارت‌ها و بازدیدهای لازم را از روشنایی معابر و رفع مشکلات احتمالی دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح‌های مدیریت بار تاکنون، پنج هزار و ۸۰۳ مورد بازدید از مشترکان تجاری در سطح این شهرستان داشتیم که منجر به ۲ هزار و ۴۰۶ اخطار شفاهی، ۳۶۷ اخطار کتبی و برق ۲۰۰ واحد پرمصرف نیز قطع شد.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر درباره برق تولیدی توسط مولدهای خودتامین نیز گفت: طبق تفاهم‌نامه انجام شده با سه سازمان حمایتی تاکنون با ۴۵ مورد طرح‌های خوداشتغالی در زمینه نصب پنل‌های خورشیدی که همه روستایی هستند، قرارداد امضا کردیم و برق تولیدی آنها را خریداری می‌کنیم.

شیردره با بیان اینکه با ۲۹ مشترک دارای ژنراتور تولید برق، برای استفاده برق تولیدی قرارداد بستیم، ادامه داد: با پیگیری نمایندگان محلس به ویژه در کمیسیون انرژی مجلس و حمایت فرماندار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، اعتبارات خوبی جذب کردیم.

وی با اشاره به مطالبه ۲۸۰ میلیارد ریالی توزیع برق از مشترکان این شهرستان، بر لزوم پرداخت بدهی در اسرع وقت و هزینه‌کرد آن در جهت ارائه خدمات مطلوب به مشترکان تاکید کرد و افزود: مشترکان می‌توانند با نصب اپلیکیشن "برق من" از ۴۴ نوع خدمت عیرحضوری بهره‌مند شوند.

شیردره همچنین به کسب رتبه برتر مدیریت توزیع نیروی برق این شهرستان طی ۲ سال متوالی در جشنواره شهید رجایی و کسب رتبه برتر روابط عمومی این اداره در سال‌جاری اشاره کرد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۱۳۵ هزار و ۲۰۹ مشترک برق در بخش‌های مختلف و سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق شامل ۱۸۰۰ کیلومتر طول شبکه فشار متوسط و ۱۳۰۰ کیلومتر فشار ضعیف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha