۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85216711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر اجرایی پروژه قطار شهری: سابیر برای صدها  نفر در کرج اشتغال ایجاد کرد

کرج – ایرنا- مدیر پروژه خط ۲ قطار شهری کرج شرکت پیمانکاری سابیر وابسته به شرکت هلدینگ شستا با بیان اینکه این شرکت روند اجرای پروژه مترو کرج را با مسوولیت تدوین وارائه نقشه مهندسی وساخت آن پیش برده است، اعلام کرد: این شرکت پیمانکاری بیش از یک دهه در اجرای این پروژه عظیم برای صدها نیروی متخصص داخلی در کرج اشتغال ایجاد کرده است.

محمد جواد رستمی روز پنجشنبه در حاشیه گشایش ایستگاه خط ۲ قطار شهری واقع در رجایی شهر کرج به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت سابیر با قدمت اجرایی بیش از ۶ دهه، امروز عهده دار ساخت یکی از پروژه های بزرگ عمرانی کشور در کرج است که ساخت این پروژه از ابتدا تاکنون به عهده این شرکت بوده است.

وی ادامه داد: همچنین شرکت سابیر توانسته است با استفاده از توان فنّی و اجرایی خود، ضمن غلبه بر مشکلات فنّی و پیچیدگی‌های ساخت مترو در جغرافیای شهر کرج، از فنّاوری‌و روش‌های نوین نیز در راستای تسریع و تسهیل اجرای این پروژه بهره ببرد.

رستمی بیان کرد: تیم مدیریتی جدید سابیر از سال ۱۴۰۱ و بلافاصله پس از تصدی مسئولیت، با رفع مشکلات و تلاش در راستای هم‌اندیشی و همراهی بیشتر با مدیران شهری کلان‌شهر کرج، ضمن تقویت توان فنّی پروژه، با پیگیری مستمر، روند اجرایی را شتاب بخشید و موجبات افتتاح ۲ ایستگاه نخست این ابرپروژه در اسفندماه سال ۱۴۰۱ و ایستگاه رجایی‌شهر در هفته‌ی دولت را فراهم آورد.

حمایت و همراهی ، قطار شهری کرج را ازرکود خارج کرد

رستمی در بخش دیگری از سخنانش گفت : حمایت، همراهی و همدلی بین استاندارالبرز، مجموعه مدیریت شهری و شرکت سابیر این پروژه را از رکود اجرایی خارج کرده است.

مدیر پروژه خط ۲ قطار شهری کرج، طولانی شدن روند ساخت این خط ریلی را ناشی از تحریم های ظالمانه در بخش تحقق فاینانس ، کمبود منابع مالی و پاره ای اختلافات بین کارفرما و شرکت پیمانکاری پروژه در سال ۹۴ دانست و گفت : این مشکلات سبب شد تا پروژه به مدت پنج سال متوقف شود که از مردم کرج پوزش می طلبیم .

تغییر رویکردها و شتاب بخشی به پروژه

رستمی با اشاره به استقرار دولت سیزدهم و شورای ششم و تغییر رویکردها در بخش قطار شهری کرج گفت : با حمایت استاندار البرز و شورای ششم کرج از سال ۱۴۰۱ شاهد تحولی شگرف در ساخت این پروژه عظیم هستیم که نتیجه آن دراسفند ماه سال گذشته با افتتاح ۶ کیلومتر بین ایستگاه های گلشهر تا چهار راه طالقانی کرج برای مردم آشکار شد.

وی ادامه داد: اکنون روزهای فرد ، قطار شهری کرج بین این ۲ ایستگاه به مردم خدمات ارائه می دهد و شرکت سابیر به پشتوانه حمایت ، همراهی و همفکری استاندار البرز و شورا و شهرداری کرج ، امروز ایستگاه رجایی شهر را نیز به مجموعه خدمات ریلی این کلانشهر افزود.

راه اندازی ایستگاه شهید سلطانی مقصد دیگر

مدیر پروژه قطار شهری کرج شرکت سابیر گفت: راه اندازی ایستگاه شهید سلطانی مقصد جدید شرکت سابیراست که در صورت تامین اعتبار این ایستگاه در امتداد خط پنج قطار شهری تهران – کرج در بهمن ماه یا آخر امسال به بهره برداری می رسد.

رستمی با بیان اینکه ایستگاه شهید سلطانی کرج اکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: افتتاح این ایستگاه بخش زیادی از مسافران تهران – کرج را به خود اختصاص خواهد داد.

وی ادامه داد: اکنون اقدامات لازم برای رسیدن به این مهم آغاز شده و ریل گذاری مسیر به صورت ۲ خط رفت و برگشت در مجموع به طول هشت هزارو۴۰۰ متردر حال انجام است که تاکنون یک هزارو۵۰۰ متر آن تکمیل شده است.

رستمی گفت : باافتتاح ایستگاه شهید سلطانی تا پایان امسال تعداد ایستگاه های فعال خط ۲ قطار شهری کرج به چهار ایستگاه و طول مسیر ریلی فعال این خط به بیش از ۱۰ کیلومتر می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha