۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85194236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش حمل و نقل عمومی کرج  از روند افول خارج شد

کرج - ایرنا- رییس شورای اسلامی شهرستان کرج با بیان اینکه بخش حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج تا پیش از شورا ششم دچار رکود و وافول شده بود، گفت : با اهتمام مدیریت شهری طی سه گذشته این بخش تحول اساسی پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، "حسین مهاجری" روز چهارشنبه در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهرستان کرج با خبرنگاران گفت: حدود هشت سال پیش کلانشهر کرج ۹۰۰ دستگاه اتوبوس داشت که در آغاز فعالیت شورای ششم این کلانشهر تعداد آنها به حدود ۵۰۰ دستگاه تقلیل یافت.

وی ادامه داد: با اهتمام مدیریت شهری کرج اکنون بخش عمده اتوبوس های کرج نوسازی شده و از سال گذشته تا کنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید واردناوگان حمل ونقل عمومی این شهر شده است ضمن آنکه امسال ۷۰ دستگاه اتوبوس دیگر وارد این ناوگان می شود.

مهاجری گفت : اتوبوس «بی آر. تی " (اتوبوس تندرو) به عنوان یکی از مطالبات شهروندان کرج توسط مدیریت شهری در دور ششم شورا وارد مرحله راه اندازی شده است.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرج بیان کرد: در بخش قطار شهری نیز ، پروزه نیمه تمام و راکد خط ۲ متروی کرج به متن فعالیت های عمرانی برگشت و بخشی از این خط اواخر سال گذشته به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و مابقی نیز با سرعت درحال تکمیل است.

مهاجری از بزرگراه شهید سلیمانی کرج به عنوان پروژه نیمه کاره شهرستان کرج یاد کرد و گفت : با اهتمام مدیریت شهری اکنون حدود هفت کیلومتر از این بزرگراه آماده بهره برداری است که در هفته دولت زیر بار ترافیک می رود.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرج در ادامه به برخی مشکلات در بخش محدوده آسارا بخش آسارا، جاده کرج - چالوس و رودخانه بالا دست سد کرج اشاره کرد و افزود: اکنون مشکلات زیادی در حریم رودخانه کرج مواجه هستیم که این موضوع به اطلاع مسوولان کشوری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رسانده شده است .

وی بیان کرد: حقابه رودخانه کرج در پایین دست سد به خوبی داده نشده و شاهد جریان ضعیف آب در محدوده های بوستان پاکرود هستیم .

مهاجری اظهار کرد: انتظار می رود موضوع زیست محیطی رودخانه کرج مورد توجه مسوولان استانی و کشوری قرار گیرد چرا که این روند آثار مخربی درپی خواهد داشت .

قطار شهری کرج طبق زمانبندی پیش می رود

بخش حمل و نقل عمومی کرج  از روند افول خارج شد

"علی قاسمپور" عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تکمیل ۲ ابر پروزه قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج در ماه های اخیر گفت : ادامه خط ۲ قطار شهری کرج طبق زمانبندی مناسب پیش می رود.

وی ادامه داد: اکنون وضعیت اجرایی این ۲ پروژه نسبت به سال قبل متفاوت است و کارها به خوبی پیش می رود البته باید بیشتر شتاب گیرد.

قاسمپور گفت : طی یک سال گذشته نشست های تخصصی فراوانی برای جبران عقب ماندگی ۲ پروژه قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج برگزار شده و پیش بینی می شود امسال خط ۲ قطار شهری کرج از چهار راه طالقانی به میدان شهید سلطانی این کلانشهر متصل شود.

وی تاکید کرد: اتصال ایستگاه چهار راه طالقانی به ایستگاه شهید سلطانی کرج امکان جابجایی بهتر مسافران تهران - کرج را فراهم می کند.

عضو شورای شهر کرج گفت : اکنون مسافران صادقیه - ایستگاه شهید سلطانی در محدوده شهر کرج با اتوبوس ، تاکسی و خودروهای ون جابجا می شوند که سبب ترافیک سنگین شده است .

وی ادامه داد : برای کاهش آلودگی زیست محیطی و ترافیک کرج ، پروزه اتوبوس تندرو کرج نیز از میدان حصارک تا ایستگاه متروی شهید سلطانی کرج در دست احداث و راه اندازی است.

قاسمپور بیان کرد: سفر فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور به البرز موجب گشایش در بخشی از پروژه های عمران شهری کرج شد که سرعت بخشی به مترو و سایر پروژه های حمل ونقل عمومی از مهمترین دستاوردهای این سفر است.

وی یکی از مشکلات متروی کرج ،کمبود رام قطار دانست و گفت : قرار است با تامین اعتبار هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی وزارت کشور این مشکل با خرید هشت واگن برطرف شود.

این عضو شورای شهر کرج نیز گفت : تکمیل بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلومتر موجب روانی ترافیک استان البرز خواهد شد.

بخش حمل و نقل عمومی کرج  از روند افول خارج شد

وی گفت : اکنون قرار است ۵۰ درصد بودجه مورد نیاز این بزرگراه توسط دولت تامین شود که مراحل اداری خود را می گذراند.

مردم از تاخیر در ساخت کمربندی محمد شهر گلایه دارند

"محمد مهرزاد" رییس شورای اسلامی محمد شهر کرج در نشست اعضای شورای شهرستان کرج گفت: ساخت کمربندی محمد شهر - ماهدشت از مطالبه ها و گلایه های مردمی است که بر زمین مانده است.

وی ادامه داد: قرار است این کمربندی از محل اعتبارات ملی احداث بهره برداری شود اما هنوز اقدام عملی برای ساخت آن انجام شده و محمد شهر همچنان با ترافیک دست به گریبان است.

مهرزاد گفت : ساخت این کمربندی نیازمند تامین ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که باید از بودجه ملی تامین شود.

رییس شورای محمد شهر خاطرنشان کرد: کمربند محمد شهر به ماهدشت به طول ۲۲ کیلومتر از پل راه آهن کرج تا ماهدشت ادامه خو.اهد داشت .

مهرزاد با تاکید بر اینکه بودجه سال جاری شهرداری محمد شهر ۶ هزار میلیارد ریال گفت: درآمد شهرداری این شهر در حدی نیست که به پروژه های ملی مانند کمربندی محمدشهر - ماهدشت ورود کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد مشترکان آب محمد شهر از آب های زیر زمینی و چاه استفاده می کنند ،‌گفت: ساکنان این شهر سهمی از حق آبه سد طالقان دارند که مسوولان آبفای استان با احداث تصفیه خانه می بایست آب را در اختیار ساکنان محمد شهر قرار دهند.

زیر ساخت های کمالشهر به تناسب جمعیت نیست

"حسن زارع" عضو شورای اسلامی کمالشهر نیز در این نشست با اشاره به ایننکه جمعیت کمالشهر در سال ۱۳۹۰ حدود ۸۹ هزار نفر بوده است ،‌گفت: اکنون جمعیت این شهر به ۲۳۹ هزار نفر رسیده و تنها هفت مدرسه در حال ساخت برای این شهر داریم که نیازمند هفت مدرسه دیگر هستیم.

وی بیان کرد: بیشترین مهاجرانی که وارد استان البرز می شوند در کمالشهر اسکان می یابند اما کمترین زیر ساخت ها مربوط به این شهر است.

زارع رفیع تاکید کرد: با توجه به جمعیت بالای کمالشهر تقاضا برای استقرار ادارات خدمات رسان بالا است اما هیچ یک از ادارات در این شهر تمایل به استقرار دفتر ندارند مگر اینکه شورا و شهرداری کمالشهر زمین و ملکی در اختیار آنها قرار دهد که این اقدامات جزو وظیفه مدیریت شهری کمالشهر نیست.

وی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به نداشتن زیر ساخت های مربوط به آب در کمالشهر گفت: جمعیت بالای این شهر و کمبود زیر ساخت های مربوط به آب مشکلات فراوانی را برای مردم این منطقه رقم زده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha