۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85216757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس شورای اسلامی اصفهان: بسیاری از مدارس استان ایمن نیست

اصفهان_ایرنا_ رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: بسیاری از کلاس‌های درس در مدارس شهرستان‌ها و روستاهای استان فرسوده و ناایمن است و از آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس انتظار داریم تا توجه ویژه‌ای به اینگونه مدارس داشته باشند.

به گزارش ایرنا،جواد توحیدی‌راد روز پنجشنبه در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان افزود: سازمان نوسازی مدارس باید توجه ویژه‌ای به این موضوع بکند و از طریق شورای برنامه‌ریزی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با کمک خیرین برای ایمن کردن مدارس استان بکوشد.

وی با اشاره به کشورهای شرق آسیا بعنوان کشورهای کوچک و محدود اما پیشرو در اقتصاد جهانی با بالاترین استانداردهای زندگی تاکید کرد: این پیشرفت حاصل توجه به نیروی انسانی آنهاست و تنها راه کشور ما برای رشد و توسعه نیز سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است.

توحیدی‌راد گفت: باید یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند در نظام آموزشی کشور تدوین شود تا بتوان مشکلات معیشتی معلمان، اساتید و تغییرات سریع در نظام آموزشی و درسی، تالیف کتاب‌های درسی متناسب با نیاز جامعه، برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از منابع دانشگاهی در تحقیقات صنعتی را حل کرد.

وی اضافه کرد: بعنوان مثال روند پیشرفت در ریاضیات و علوم بر اساس آزمون‌های بین‌المللی در ایران پایین و بکار بردن اثبات استدلال در دانش‌آموزان ما ضعیف است لذا سیاستگذاران امر آموزش باید برایند نظام آموزشی را در راس اولویت دولت و جامعه قرار دهند.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان همچنین به ضرورت اتخاذ تدبیر و اعمال اقدامات مورد نیاز برای مدیریت ترافیک قبل از بازگشایی مدارس با نظارت شورای اسلامی شهرها تاکید کرد.

توحیدی‌راد که در جمع نمایندگان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان می‌گفت، بیان داشت: استفاده از سرباز معلم که چندان از لحاظ تدبیر و روانشناسی آشنایی چندانی با روحیات دانش‌آموزان ندارند، شایسته آموزش و پرورش ایران نیست و باید فکری برای این مساله شود.

وی بی‌انگیزگی دانش‌آموزان، بی‌تفاوتی والدین نسبت به فرزندان و عدم مسوولیت پذیری، رایگان نبودن بودن حامل‌های انرژی در مدارس، پرداخت نکردن سرانه مدارس در سال گذشته، نبود نیروی انسانی خدماتی بخصوص در مدارس روستاها، نبود کلاش هوشمند در مدارس، نبود نیروی معلم پرورشی، نبود امام جماعت در مدارس، بازنشسته شدن مدیران مدرسه و جایگزین نکردن آنها را از موارد مهم قابل بررسی در آموزش و پرورش عنوان کرد.

در این نشست نمایندگان ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های گلپایگان، نطنز، تیران و کرون، سمیرم، خمینی شهر، ورزنه، فریدن، فریدونشهر،خور و بیابانک و دهاقان به طرح مشکلات مناطق متبوع خود پرداختند.

کمبود نیروی انسانی، بازنشسته شدن معلمان، نبود تجهیزات مورد نیاز در مدارس، نبود فضای آموزشی در مجموعه‌های مسکن مهر، نبود فضای آموزشی در برخی از روستاها، فرسودگی مدارس و بلاتکلیفی مدارس مخروبه، لزوم تعیین تکلیف برخی از مدارس نیازمند نوسازی، ساخت مدارس جدید، احداث هنرستان در کنار مجموعه‌های کشاورزی و ضرورت توجه بیشتر به اردوی راهیان پیشرفت در مناطق محروم، بخشی از این موارد مطرح شده در این نشست بود.

همچنین ضرورت آسفالت در برخی مدارس و معابر و تخصیص یارانه قیر برای این کار، کمبود وسایل آموزشی، افزایش سیستم‌ گرمایشی ایمن، رسیدگی به مدارس دارای اتباع خارجی و مشکلات آموزشی ناشی از آن، تشکیل کارگروه ویژه سرویس مدارس، رسیدگی به مدارس دونوبته، تشکیل شورای کودک و نوجوان، چالش‌ ناشی از تلفن همراه و آسیب زدن آن به دانش‌آموزان، تعیین تکلیف نیروهای خدماتی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت هنرجویان هنرستان‌های شبانه روزی، توجه به استانداردسازی مدارس و سرویس بهداشتی فضاهای آموزشی در مناطق سردسیر، استفاده از سلول خورسیدی و کسب درآمد برای آموزش و پرورش، دیگر نیازها و خواسته‌های مطرح شده توسط نمایندگان ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان در این جلسه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha