سردار رادان: تاکنون سه میلیون زایر از طریق مرزهای کشورمان وارد عراق شده‌اند

کرمانشاه- ایرنا- فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرد: تاکنون سه میلیون زایر از طریق مرزهای کشورمان وارد عراق شده‌اند و یک میلیون زایر نیز به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «احمدرضا رادان» روز جمعه پس از بازدید از پایانه مرزی خسروی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد حدود ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی وارد عراق شده و یکصد هزار نفر نیز از طریق این مرز به کشور بازگشته‌اند.

وی، خدمات و زیرساخت‌های ایجاد شده در مرز خسروی را با گذشته قابل مقایسه ندانست و گفت: یک شتاب بسیار عالی در توسعه مرز خسروی و خدمت رسانی به زائران اربعین صورت گرفته که به دلیل وجود استاندار خوب کرمانشاه است که ما از ایشان تشکر می‌کنیم.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی اظهار کرد: امسال مرز خسروی مورد استقبال خوب زوار قرار گرفت به گونه‌ای که ترددها از این مرز نسبت به سال گذشته چند برابر شده و رشد بسیار خوبی داشته است.

به گزارش ایرنا؛ ۴۸۷ هزار و ۴۳۴ زائر طی ۱۴روز سپری شده از ماه صفر به صورت روان و با سهولت از مرز رسمی خسروی تردد کرده‌اند.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha