۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85217360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:روحیه جهادی و انجام امور زیربنایی از ویژگی های دولت سیزدهم است

کاشان _ ایرنا _ امام جمعه کاشان گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت فرمودند ‌،کاهش تشریفات دولت به ویژه شخص رئیس جمهور ، روحیه جهادی ،ارتباط مستقیم با مردم، انجام کارهای زیربنایی و آینده نگری از ویژگی های دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: ۱۰۰ کیلومتر دور تر از ساحل عسلویه بزرگ ترین میدان گازی دنیا وجود دارد که بین ایران و قطر مشترک است و فاز ۱۱ این میدان قرار بوده ۲۰ سال قبل راه اندازی شود اما بعد از تحریم های آمریکا این طرح نیمه تمام رها شد از زمان شروع به کار دولت سیزدهم برای افزایش سرعت کار یک سکوی سه هزار و ۲۰۰ تنی به شکل یکپارچه از فاز ۱۲ جدا کردند و در فاز ۱۱ نصب کردند و چند روز قبل به بهره برداری رسید و امروز ایران به ۱۲ میلیون متر مکعب گاز در روز دسترسی پیدا کرد.

وی تصریح کرد: وقتی حضرت علی(ع)می فرماید از ارکان شک استسلام است یعنی وقتی در محفلی قرار گرفتیم که بعضی مدعی شوند دولت سیزدهم طرحی را به نام خود مصادره کرده باید در این حوزه مطالعه داشته باشیم تا حرف های بی اساس را باور نکنیم.

وی اظهار کرد:در یکسال اخیر جوانان مؤمن و متخصص کشور رباتی را برای شناسایی نشت در خطوط نفتی کشور ساختند و در همین یکسال طرح تکمیل پالایشگاه اصفهان و تولید گازوئیل یورو پنج با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز انجام شد و در حوزه دانش بنیان ایران به ۱۰ کشور صاحب بزرگ ترین تلسکوپ های جهان پیوست و فرزندان این کشور غول های الکترومکانیکی مس سرچشمه که قلب صنایع مس می باشد را بومی سازی کردند که فقط تعداد کمی از کشور های جهان این فناوری را داشتند.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: جمهوری اسلامی امروز به پنج کشور جهان در تعمیر کالای کابل فیبر نوری در اعماق دریا متصل شده است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: مقام معظم رهبری به دولت فرمودند که قیمت میوه  از زمان خرید از کشاورز تا عرضه در بازار گاهی ۱۰ برابر می شود باید نظام توزیع اصلاح شود و راهکار آن این است که تعاون  است و باید فاصله بین تولیدکننده و مصرف کننده کم شود.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: شهادت سردار رشید اسلام رئیسعلی دلواری از مناسبت های هفته است، ناصرالدین شاه چهارمین شاه قاجار بود و این فرد بی کفایت ۵۰ سال شاهنشاهی کرد و سال سی و پنجم شاهی او رئیسعلی دلواری به دنیا آمد و در این دوران ۳۶ معاهده تجاری و سیاسی خیانتبار به کشور تحمیل شد در این مدت بخشی از افغانستان از کشور رها شد،همچنین ترکمنستان و بخش هایی از بلوچستان و مسقط از کشور جدا شد.

وی اظهار کرد: در سال ۱۲۷۵ شمسی ناصرالدین شاه را در حرم حضرت عبدالعظیم به قتل رساندند و پسر بیکفایتش مظفرالدین شاه حاکم شد و کشور به بیگانه وابسته بود و فقر شدید وجود داشت و نظام اداری کشور به هم ریخته بود و نتیجه ناامنی عمومی به مشروطیت تبدیل شد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: محمدعلی شاه استبداد صغیر را ایجاد کرد و توسط انقلابیون خلع و پسر دوازده ساله اش جانشین وی شد در همان دوران استبداد و در این برحه زمانی رئیسعلی دلواری با فتوای آیت الله لازی تنگستان و بوشهر را تصرف کرد و با قوای محدود خود ۹ ماه ناوگان انگلستان را پشت آب نگه داشت و سپس با دسیسه و با نفوذ در ۱۲ شهریور ماه سال ۱۲۹۴ به شهادت رساندند.

وی افزود: در نامه رئیسعلی دلواری آمده که حکم علما که فتوای جهاد دادند حکم امام معصوم(ع) است و امروز روز خانه نشینی نیست.

وی اظهار کرد:آیت الله قدوسی در ۱۴شهریور توسط تروریست ها به شهادت رسیدند و این شهید ۵۴ ساله ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاگرد حضرت امام خمینی(ره)،علامه طباطبایی بود و قبل از انقلاب با همکاری شهید آیت‌الله بهشتی در قم مدرسه علمیه حقانی را ایجاد کردند و طلبه های این مدرسه بسار ساعی،مهذب و با تقوا و دشمن شناس بودند و بسیاری از نیروهای انقلاب اسلامی محصول این مدرسه بودند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: سربازان امام زمان(عج) ضربه مهلکی به موسار وارد کردند و یک قطعه برای موشک که انتقال دهنده سیستم عصبی موشکی بود را از حاج کشور وارد کردند و موساد تصور می کرد با نفوذی که ایجاد کرده بود توانسته این قطعه را به شکل خراب وارد موشک های کشور کند که روزی که این موشک ها بخواهد علیه دشمنان امام زمان(عج) استفاده شود کار نکند اما از ۹ سال قبل در تور سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفتند و افشای آن در روز قبل برای موساد و نتانیاهو آبروریزی بزرگی بود.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: امپراطوری خبری استکبار قصد دارد با رسانه اش نور خدا را خاموش کند،این شبکه ها از پدیده بزرگ اربعین می گویند چون موکب و غذا رایگان آیت این جمعیت به اربعین می رود یا مدعی هستند سالگرد جنگ ۱۴۰۰ سال پیش بین شیعه و سنی است اما روایت حق این است که اربعین طراحی الهی و به دنبال کاروان زینب کبری(س) برای یک حرکت عظیم جهانی است.

وی افزود: روایت صحیح اربعین این است امام عصر(عج) موقع ظهور خود را به امام حسین(ع) معرفی می کند و مردم دنیا قبل از ظهور باید از طریق اربعین با اسلام و امام زمان(عج) از طریق امام حسین(ع) آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:حضرت علی(ع) در حکمت ۳۱ نهج البلاغه می فرماید استسلام از ارکان شک و به معنی خود را در حوادث باختن است و هر کس در حوادث تسلیم شود در حوادث دنیا و آخرت تن به هلاکت دهد در دنیا و آخرت هلاک می شود در شرح نهج‌البلاغه آمده که نباید در مقابل شبهه منفعل باشیم بلکه باید تهاجم منطفی بگیریم.

وی اظهار کرد:در آیه پنجم سوره جمعه خداوند می فرماید (أَیُّهَا الَّذِینَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ)یعنی بگو ای کسانی که یهودی شده‏ اید اگر پندارید که شما دوستان خدایید نه مردم دیگر پس اگر راست می‏ گویید درخواست مرگ کنید مرحوم علامه در کتاب المیزان در تفسیر این آیه می فرماید که اگر کسی یقین داشته باشد که از اولیای الهی است اهل بهشت است و بین او و بهشت تا لحظه مرگ پرده ای نیست.

امام جمعه کاشان بیان کرد: یهودی ها ادعا دارند که ولی خدا هستند اما اگر واقعا کسی از اولیای الهی باشد و تقاضای مرگ کند این امر مکروه نیست.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: پیامبر (ص)روزی به عیادت بیماری رفتند و آن فرد چون در درد و رنج بود آرزوی مرگ کرد،پیامبر(ص) به وی گفت تقاصای مرگ مکن چون اگر فرد نیکوکاری باشی و بر عمرت اضافه شود نیکی ات بیشتر می شود و اگر گناهکار باشی خداوند مهلت توبه به تو می دهد.

وی افزود: خداوند در آیه ۶۴ سوره می فرماید (ثُمَّ تَوَلَّیْتُمْ مِنْ بَعْدِ ذَٰلِکَ ۖ فَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَتُهُ لَکُنْتُمْ مِنَ الْخَاسِرِینَ) یعنی بنی اسرائیل بعد از اعجاز خداوند و بلند کردن کوه دوباره از خدا روی گردان شدند و بنی اسرائیل در زمان کوتاهی پیمان شکنی کردند و بعد از آن در کمال ناسپاسی خداوند گوساله پرست شدند.

وی اظهار کرد: ادامه آیه یاد شده می گوید که باتوجه به پیمان شکنی بنی اسرائیل دیگر مستحق توبه نبودند اما خداوند دوباره به آنها تفضل کرد.

وی اضافه کرد: خداوند تفضل عام و خاص دارد و خداوند تاکید کرده که از فصل الهی درخواست کنید و این همان تفضل عام است اما تفضل خاص ویژه مومنان است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: خداوند در آیه ۲۱ سوره نور می فرماید که هیچ پیغمبری به مقام تزکیه نرسیده مگر اینکه فضل خداوند مشمول شده است و اگر فضل خدا بر انسانها نبود هیچ کدام از پیامبران بدون فضل الهی تزکیه نمی شدند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: خداوند در آیه ۵۴ سوره مائده می فرماید اگر شما حرف پیامبر(ص) را گوش نکنید و مرتد شوید خداوند قوم سلمان و ایرانی ها را می آورد و ویژگی این قوم این است که خدا آنها را دوست داشته و آنها هم خدا را دوست دارند و نسبت به مومنان متواضع و نسبت به دشمن نفوذناپذیر هستند و مجاهده در راه خدا سرلوحه کار آنهاست و از سرزنش سرزنش کنندگان بیمی به خود راه نمی دهند و خداوند بعد از بیان این ویژگی ها گی فرماید که این فضل خداست و در دعای کمیل هم آمده که خدا گناه همه را نوشته اما بعضی موارد را خدا از فرشتگان هم مخفی می کند چون خدا مهربان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha