۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85217436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی بر مناسب سازی معابر برای معلولان تاکید کرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: مناسب سازی معابر برای تردد جانبازان و معلولان باید در اولویت اقدامات دستگاه های اجرایی متولی قرار گیرد و فرمانداران نیز باید بر اجرای این امر نظارت کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر اماکن خراسان شمالی اظهار کرد: مناسب سازی معابر شهری مطالبه‌ همیشگی معلولان است که اجرای کامل آن همراهی و پای کار بودن تمامی دستگاه های اجرایی را می طلبد.

وی افزود: موضوع مناسب سازی باید با دقت و اهتمام بیشتری دنبال شود و بسترهای لازم باید برای تردد و زندگی در شرایط مطلوب یک شهروند معلول فراهم شود.

حسین نژاد تصریح کرد: گرچه قانون گذار الزاماتی برای مردم و دستگاه های اجرایی در مناسب سازی معابر و مکان های عمومی قائل شده اما اجرای قانون جامع حمایت از معلولان و مناسب سازی معابر نیازمند تغییر نگرش در مردم و مدیران است.

وی با تاکید بر فراهم کردن بسترهای لازم برای حمایت همه جانبه از افراد دارای معلولیت، خاطرنشان کرد: مناسب سازی محیط برای کاهش هزینه های حضور این گروه در جامعه می تواند موجب نقش آفرینی معلول در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و هنری شود.

۱۱۳ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که شامل معلولان، سالمندان، زنان خود سرپرست، کودکان و سایر گروه هدف می شود.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha