۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۲۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85217552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقض حریم هوایی بلاروس توسط بالگرد نظامی لهستان و احضار کاردار ورشو

تهران- ایرنا- در پی نقض حریم هوایی بلاروس از سوی یک بالگرد نظامی لهستان وزارت خارجه مینسک روز جمعه کاردار ورشو را احضار کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این کمیته در بیانیه‌ای گفت: بالگرد نظامی ام.آی-۲۴ لهستان در ارتفاع بسیار پایین مرز کشور ما را نقض و وارد عمق هزار و ۲۰۰ متری خاک بلاروس شد و سپس [به لهستان] بازگشت.

وزارت خارجه بلاروس کاردار لهستان در مینسک را احضار و خواستار بررسی این موضوع شد.

دولت لهستان امسال به خاطر زندانی شدن یک روزنامه نگار کشورش در بلاروس و اخراج دیپلمات‌هایش در مینسک، به جز یک گذرگاه تمام مرزهای خود را با بلاروس بسته است.

همچنین ارسال تسلیحات تاکتیکی روسیه به بلاروس و حضور نیروهای واگنر در این کشور باعث ایجاد وگسترش تنش میان مینسک با ورشو و سایر همسایگانش شده است.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرده است که هدف از میزبانی تسلیحات تاکتیکی روسیه جلوگیری از تهاجم احتمالی لهستان است.

آندری دودا رئیس جمهوری لهستان هفته گذشته گفت که انتقال تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه به بلاروس آغاز شده است و این اقدام امنیت منطقه و ناتو را تغییر می‌دهد.

از سوی دیگر، ماریوش کامینسکی وزیر کشور لهستان گفت که در صورت بروز یک بحران دیگر در رابطه با گروه واگنر، مرزهای کشورش و دیگر کشورهای منطقه بالتیک را به روی بلاروس خواهند بست.

از زمان ورود گروه واگنر به کشور بلاروس کشورهای لتونی، لیتوانی و لهستان بارها نسبت به امنیت مرزهای مشترک خود با این کشور اظهار نگرانی کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha