۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85217678
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عشایر سوریه: اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای باید از کشورمان خارج شوند

تهران-ایرنا- سران عشایر سوریه با محکوم کردن سرقت منابع این کشور به دست اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای تاکید کردند که هرگونه حضور غیرقانونی نیروهای بیگانه در خاک کشورشان را نمی‌پذیرند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از المیادین، بزرگان و شیوخ عشایر عرب سوریه در استان حلب در شمال سوریه در سمینار «عشایر و نخبگان ملی» بر حمایت از نظام و ارتش این کشور در برابر اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای و حامیان تروریست آن‌ها تاکید کردند.

سران عشایر عرب حلب در شمال سوریه در بیانیه ای که در پایان این سمینار صادر شد، تاکید کردند: هرگونه حضور غیرقانونی نیروهای بیگانه در خاک سوریه را نمی‌پذیریم.

آن ها همچنین سرقت منابع و ثروت سوریه توسط آمریکا و عناصر موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) را که مورد حمایت آمریکا هستند، محکوم کردند.

در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های «الحسکه»، «دیرالزور» و «الرقه» (در شرق و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشد، تحت اشغال تروریست های آمریکایی و عناصر قسد است.

آمریکایی‌ها همچنین در جنوب سوریه، هم مرز با اردن و عراق سال‌ها است که دو پایگاه در منطقه التنف ایجاد کرده که تاکنون دهها هزار تروریست در آنها آموزش دیده و پس از تجهیز به مناطق مختلف سوریه برای اقدامات تروریستی اعزام شده‌اند و هم اکنون نیز

آمریکایی‌ها پشتیبانی شمار زیادی از تروریست‌ها را از طریق همین دو پایگاه انجام می‌دهند.

تروریست های آمریکایی پس از حضور غیرقانونی در سوریه در سال ۱۳۹۶، ۲۵ پایگاه غیرقانونی در خاک سوریه ایجاد که چندی قبل نیز یک پایگاه به آن اضافه کردند. آمریکا هم اکنون ۲۲ پایگاه غیرقانونی اصلی و ۴ پایگاه فرعی و در مجموع ۲۶ پایگاه در خاک سوریه دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha