۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 85218013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری شدید مزدوران آمریکایی در سوریه وارد هفتمین روز شد + فیلم

تهران- ایرنا- درگیری‌های شدید بین شبه نظامیان موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) و شبه نظامیان موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» و عناصر عشایری حامی آنها در استان دیرالزور در شرق سوریه وارد هفتمین روز خود شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، قسد و شورای نظامی دیرالزور دو گروه مسلح مزدور ارتش آمریکا در شرق سوریه هستند.

شورای نظامی دیرالزور پیشتر زیر مجموعه قسد بود و آمریکا اخیرا برای گردهم آوردن قسد و دیگر گروههای مسلح خود در منطقه التنف و گروههای تروریستی تحت حمایت ترکیه (بویژه جبهه النصره) با یکدیگر تلاش می کند. نظامیان آمریکایی چند روز پیش با سران این گروهها در آنکارا نشست هایی را برگزار کرده بودند.

در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع خود از دستور «ابو محمد الجولانی» سرکرده ارشد جبهه تروریستی النصره مستقر در شمال و شمال غرب سوریه برای کمک نظامی به عناصر مسلح قسد در درگیری با عناصر مسلح شورای نظامی دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

براساس منابع رسانه ای سوری، جبهه النصره مورد حمایت ترکیه است و آنکارا در گذشته نام این گروه را از جبهه النصره به «هیات تحریرالشام» تغییر داد تا با تغییر نام بتواند آن را جزء مخالفان میانه رو سوری جا زده و وارد روند سیاسی درباره بحران سوریه کند، اما با توجه به رویکرد تروریستی و تکفیری این گروه موفق به این کار نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha