معاون استانداری فارس : پیش برنده انقلاب اسلامی در گام دوم، گروه‌های مردمی خواهند بود

شیراز- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، ضمن تاکید بر لزوم استفاده مطلوب تر از ظرفیت و توان گروه‌های مردمی گفت: در گام دوم انقلاب این گروه‌های مردمی و جهادی هستند که انقلاب را پیش می برند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل قزل سفلی، روز شنبه در گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد فارس در شیراز افزود: عدم استفاده از گروه های مردمی و به کار گیری آنها نقطه ضعفی است که در تمام دولت ها وجود داشته و ضرورت دارد که این روند اصلاح شود.

وی ادامه داد: علت این اتفاق نیز نخست این است که ما در دانش حکمرانی ضعیف هستیم و به رغم داشتن توان انجام کار پروژه‌ای، در انجام کار پروسه‌ای مشکل داریم و دوم نیز ضعفی است که در الگوهای حکمرانی مردمی به آن دچار هستیم و اراده ای هم برای حل آن وجود ندارد.

او اظهار کرد: اگر می بینیم که دستگاه‌های اجرایی با تشکل های مردم نهاد مشارکت نمی کنند علتش این است که در بخشی ساز و کار وجود ندارد و در بخش دیگر نیز اراده‌ای برای انجام این کار نیست.

معاون استانداری فارس : پیش برنده انقلاب اسلامی در گام دوم، گروه‌های مردمی خواهند بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: تشکل ها و مشارکت اجتماعی فقط در سمن ها خلاصه نمی‌شود و ما به عنوان حاکمیت به سوی تمام کسانی که بتوانند به مردم و نظام خدمت کند دست یاری دراز می‌کنیم.

قزل سفلی افزود: در این میان گروههای جهادی و موسسه‌های خیریه از جمله حلقه‌های میانی هستند که در حوزه مشارکت اجتماعی می‌توانند نقش موثری در کمک به اجرای سیاست های دولت داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه مشارکت اجتماعی نیازمند استفاده از توان همه هستیم و هر کس هر توانمندی که دارد در همان حوزه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

او گفت: امروز نیازمند توانمندسازی هستیم اما توانمندسازی تخصصی و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد باید مساله محور دسته بندی شوند و برای آنچه می‌خواهند انجام دهند تخصص کسب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهارک رد: هیچ دولتی نمی تواند بدون همراهی و کمک مردم به اهداف خود برسد چه رسد به اینکه نظام جمهوری اسلامی که پیروزی، تثبیت و استقرار و ثبات آن با مردم است و برای رسیدن به تمدن اسلامی هم حضور مردم ضرورت دارد.

قزل سفلی افزود: ما از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد و گروه‌های جهادی و مردمی در تصمیم گیری ها استفاده خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha