مشارکت ۳۰ درصدی مشترکان خانگی استان فارس در مصرف بهینه برق

شیراز-ایرنا-مشارکت ۳۰درصدی مشترکان خانگی استان فارس در برنامه‌های مدیریت مصرف نقش مهمی داشته است‌که طبق اعلام مسئولان شرکت توزیع نیروی برق فارس، مشترکان خانگی تا پایان شهریورماه فرصت دارند در طرح پاداش مدیریت مصرف شرکت کرده و مشمول پاداش صرفه‌جویی برق شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امسال روند افزایش مصرف برق که هر ساله از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه و با گرم‌تر شدن هوای کشور آغاز می‌شود، زودتر از سال‌های گذشته کلید خورد و موجب افزایش میزان مصرف برق در شهرهای مختلف کشور شد.

مشارکت ۳۰ درصدی مشترکان خانگی استان فارس در مصرف بهینه برق

رکوردزنی میزان مصرف برق کشور

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو نهم خرداماه ۱۴۰۲ با منتشر کردن گزارشی اعلام کرد که میزان مصرف برق کشور به بیش از ۶۰هزار مگاوات رسیده است، به طوری‌که در پیک روزانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت هزار و ۶۴۸مگاوات و در پیک شبانه نسبت به مدت مشابه پارسال هفت هزار ۷۲۲مگاوات با افزایش میزان مصرف برق در کشور روبرو شدیم.

با توجه به افزایش تدریجی دمای هوا در سراسر کشور، پیک مصرف برق در ساعت ۱۴:۲۸روز دوشنبه هشتم خرداماه به ۶۰ هزار و ۸۶۶ مگاوات و در ساعت ۲۰:۲۸ شب به ۵۸ هزار و ۴۸۲ مگاوت رسید که نسبت به سال گذشته به ترتیب هشت هزار ۶۴۸ مگاوات و هفت هزار ۷۲۲ مگاوات افزایش یافته است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان مصرف برق در این روز در بخش صنعت نیز پنج هزار ۴۰۸مگاوات و در شب گذشته پنج هزار ۷۲۷مگاوات به ثبت رسیده است.

بدین ترتیب افزایش دمای هوا در نقاط مختلف، بازگشت کولرها به مدار را در برخی شهرهای کشور به دنبال داشته و می‌توان اثر این گرما را در رشد مصرف برق به وضوح مشاهده کرد.

لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین و توزیع برق

هم‌زمان با افزایش دمای هوا در استان‌های مختلف کشور در استان فارس نیز شاهد گرم تر شدن هوا و مصرف بالاتر برق به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی هستیم.

هرچند که به گفته مسئولین مربوطه، استان فارس در سال گذشته با وجود مشکلات بسیاری که در این بخش وجود داشت با یک مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت مردم و صنایع و با تدابیر هوشمندانه و دقیق،توانست با موفقیت از پیک برق فصل گرما عبور کند اما افزایش دما در روزهای اخیر نشان می‌دهد که امسال نیز با تابستان دشواری برای تأمین و توزیع برق رو به رو هستیم.

در سال گذشته مدیریت مصرف و استفاده از فرصت پاداش برای خوش مصرف های برق از رویکردهایی بود که برای گذر از پیک فصل گرما به کار گرفته شد و بهره‌گیری از این نوع رویکرد باعث شد ضمن کمک به صرفه اقتصادی برای خانوار، دردسرهای خاموشی این حامل انرژی ضروری به ویژه برای ساکنان مناطق گرمسیری استان به حداقل کاهش یابد.

اعطای پاداش؛ راهکاری برای مصرف بهینه برق

این در حالی بود که در سال‌های اخیر به دلیل نامتناسب بودن توسعه ظرفیت‌های تولید برق با میزان مصرف، ناترازی و شکاف قابل توجه میان تولید و مصرف، خاموشی‌های برق از اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه می‌یافت و این امر ابعاد مختلف کار و زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار می داد به همین دلیل دولت طرح پاداش خوش مصرف‌های برق را عملیاتی کرد تا این مشکل را مرتفع کند.

مدیریت مصرف برق در دوره اوج بار مصرف سال ۱۴۰۲ نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بر این اساس برای جلب مشارکت همگانی در بخش مصارف خانگی مشوق‌های جذاب‌تری نسبت به سال قبل پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس اخیرا اعلام کرد که امسال حدود ۲۳۸هزار و ۶۳۱ مشترک خانگی مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند و تاکنون مبلغ ۳۲۰میلیارد ریال پاداش به مشترکان خوش مصرف اختصاص یافته که این پاداش‌ها از طریق اعمال وجه در قبوض برق مصرفی به آنها اعطا شده است.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم در این باره گفت: از ابتدای شروع برنامه‌های مدیریت مصرف در خرداد ماه سال جاری تاکنون تمام رابطان روابط عمومی در مدیریت های توزیع نیروی برق شهرستان ها، با تمام توان در خصوص اطلاع رسانی راهکارهای مدیریت مصرف برق به تمامی مشترکان اعم از خانگی، تجاری،اداری، صنعتی و همچنین آگاهی بخشی در خصوص پاداش تا ۲۰برابری وزارت نیرو به مشترکان خوش مصرف خانگی اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده و همگام با حوزه ستادی برنامه ها را پیش بردند.

محمدرسول تحفه ادامه داد: این تعامل و همکاری های مطلوب و مؤثر ضمن کمک به پایداری شبکه برق، مشارکت حدود ۳۰درصدی مشترکان خانگی استان فارس در برنامه های مدیریت مصرف و پرداخت بیش از ۲۷۵میلیارد تومان پاداش به مشترکان خانگی خوش مصرف از ابتدای خرداد ماه تا پایان مرداد را در پی داشت.

مشارکت در طرح پاداش مدیریت مصرف تا پایان شهریورماه

تحفه با تأکید بر اینکه فرصت استفاده و شرکت در طرح پاداش مدیریت مصرف تا پایان شهریورماه ادامه دارد گفت: تمامی مشترکان بخش خانگی می توانند با کاهش مصرف خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در طرح پاداش مدیریت مصرف برق مشارکت کرده و از پاداش طرح تشویقی صرفه جویی برق برخوردار شوند.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با بیان اینکه در تابستان سال جاری در حوزه مدیریت مصرف و روابط عمومی کارهای متنوع و ایده‌های نو متعددی به مرحله اجرا درآمد، گفت: از زمان آغاز برنامه‌های مدیریت مصرف در خردادماه تاکنون، در راستای تشویق و ترغیب تمامی مشترکان به رعایت مصرف برق و نحوه بهره‌مندی مشترکان خانگی از پاداش طرح تشویقی وزارت نیرو، از تمامی ظرفیت‌های موجود و ابزارهای روابط عمومی از جمله انجام تبلیغات محیطی در سطح شهرستان‌ها، تهیه اخبار با موضوع مدیریت مصرف، گزارش‌های خبری توسط صدا و سیمای مرکز استان، ساخت و پخش نمایش های رادیویی، نشان آگهی و زیرنویس های تلویزیونی ، برگزاری مسابقه، انتشارمحتواهای مدیریت مصرف شامل کلیپ، موشن گرافی، اینفوگرافی و پوستر در فضای مجازی و گروه‌های پربازدید، استفاده شد که نتایج بسیار مطلوبی را به همراه داشته است.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ضمن قدردانی از همکاری پیوسته روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، فعالان فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز فارس در زمینه آگاهی بخشی صرفه‌جویی در مصرف برق و انعکاس دستاوردها و خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، ابراز امیدواری کرد که همچنان در سایه همدلی و تعامل با اصحاب رسانه و فعالیت مستمر رابطان روابط عمومی در شهرستان ها بتوان رسالت خطیر اطلاع رسانی فعالیت ها و تلاش های شبانه روزی کارکنان در جهت ایجاد نشاط و امید در جامعه را به نحو شایسته انجام داد.

مشارکت ۳۰ درصدی مشترکان خانگی استان فارس در مصرف بهینه برق

بدین ترتیب طرح پاداش مصرف صرفه‌جویی برق که در سال گذشته تنها برای مشترکان دارای مصرف زیر الگو اجرایی شد، امسال برای همه مشترکان در نظر گرفته شده و همه مشترکان می‌توانند مشمول این پاداش‌ها شده و به میزانی که نسبت به سال گذشته مصرف برق خود را کاهش دهند، پاداش دریافت خواهند کرد که این از ویژگی‌ها و امتیازات طرح نسبت به سال گذشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha