۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85218060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت ۲۰ مدرسه در طرح اقدام ملی مسکن زنجان قطعی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در راستای توسعه فضاهای آموزشی، ساخت ۲۰ مدرسه در طرح اقدام ملی مسکن این استان قطعی شده است.

علی اسماعیلی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقرار فضای آموزشی در جوار این واحدهای مسکونی یکی از دغدغه‎‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سیزدهم وضعیت سرانه‌های آموزشی نامطلوب بود اما از همان ماه‌های ابتدای تلاش دولتمردان در جهت جبران این کمبودها بوده است، اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات مثبت صورت گرفته سرانه‌های دانش‌آموزی با رشد چشمگیری مواجه بوده است و در استان با رشد ۲۰۰ درصدی در این حوزه مواجه هستیم.

اسماعیلی یکی از دلایل کمبود مدارس به ویژه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان را تبعیت نکردن انبوه سازان از ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس این قانون انبوه سازان به ازای احداث هر ۲۰۰ واحد مسکونی باید فضای آموزشی لازم را تامین می‌کردند در حالی که در این حوزه تقریبا طی ۲۰ سال گذشته در زنجان اتفاق خاصی نیفتاده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برای حل این مشکل امروز با تلاش‌های شبانه روزی خیرین مدرسه ساز همچنین استفاده از اعتبارات دولتی و ملی تلاش بر مرتفع کردن بخشی از مشکلات گام هایی برداشته شده است، گفت: در راستای تامین سرانه های آموزشی در سطح شهرها ، در طرح های تفکیکی نهضت ملی مسکن به ازای هر ۲۰۰ واحد خانوار، یک واحد فضای آموزشی در نقشه های تفکیکی جانمایی می شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود کلاس و فضای آموزشی و از طرفی افزایش تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی، تعداد مدارس ۲ نوبته در برخی از مناطق این استان افزایش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: به دنبال جبران این کمبودها هستیم و طبق اعلام نوسازی مدارس استان تحویل بیش از ۱۰۰ کلاس درس تا مهر امسال پیش‌بینی شده است.

گفتنی است، در حال حاضر ۲۱۹ هزار دانش‌ـآموز در بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha