۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85218178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه مطالعاتی ۷۳۰ روستا در استان اردبیل تدوین شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85218178
برنامه مطالعاتی ۷۳۰ روستا در استان اردبیل تدوین شد

اردبیل - ایرنا - سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای بالای ۴۰ خانوار در این استان خبر داد و گفت: در این حوزه بر اساس تکالیف برنامه ششم توسعه، ۶۴۵ روستا در مرحله اول هدف‌گذاری شده بود که در نهایت برای ۷۳۰ روستای استان برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی تدوین شد.

غلامرضا خوشزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این برنامه از تمام نظرات کارشناسان خبره استفاده شده که به‌طور قطع در تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه استان مورد استفاده بهینه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این چرخه برنامه‌ریزی، فعالیت‌ها و روند تکاملی خوبی را شاهد بودیم و انتظار می‌رود برای تدوین برنامه هفتم توسعه استان از این اسناد بالادستی به خوبی استفاده شود.

خوشزاد بیان کرد: به پشتوانه تدوین این برنامه‌ها و اسناد بالادستی است که در گام هفتم برنامه توسعه کشور می‌توان ظرفیت‌های بالقوه استان را به نقطه مطلوب رساند.

وی اظهار امیدواری کرد در هدف‌گذاری‌های پیش رو سند آمایش سرزمین به‌صورت منظم و مرتب مورد بازنگری و به‌روزرسانی قرار بگیرد تا بر اساس دیدگاه‌ها‎، روش‌های علمی، استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و اهداف دولت‌ بتوان در این زمینه شایسته و موفق عمل کرد.

سند آمایش سرزمین استان اردبیل در بالاترین سطح تهیه و ابلاغ شد

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل افزود: سند آمایش سرزمین استان در بالاترین سطح تهیه شده و برای اجرا به تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استانی ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین ظرفیت در این استان بخش کشاورزی و گردشگری است که در این ۲ حوزه فعالیت‌های خوبی را شاهد هستیم و رشد و بالندگی آن نیازمند استفاده از ظرفیت برنامه‌های بالادستی است.

خوشزاد با بیان اینکه برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به اردبیل تدوین می‌شود ، گفت: در حال تدوین برنامه‌ای جهت ارائه به رئیس‌جمهور در سفر آینده به استان هستیم تا در این سفر اعتبار و منابع مالی بیشتری در بخش‌های مختلف استان مصوب شود.


در حال تدوین برنامه‌ای جهت ارائه به رئیس‌جمهور در سفر آینده به استان هستیم تا در این سفر اعتبار و منابع مالی بیشتری در بخش‌های مختلف استان مصوب شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: علاوه بر برنامه‌ریزی دقیق برای بهره‌مندی از سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان، با هدف نظام توسعه‌ای پایدار تلاش بر این است در برنامه هفتم توسعه نیز اقداماتی را در نظر بگیریم تا تحول نظام مدیریتی و جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در استان رقم بخورد.

استان اردبیل در مجموع یک هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی دارد که بدون در نظر گرفتن روستاهای تک خانواری، روستاهای دارای سکنه به بیش از یک هزار و ۷۸۰ می‌رسد ، از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک‌هزار و ۸۰۰ روستا سکونت دارند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha