۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85218389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قسد خانه‌های روستاهای دیرالزور را تخریب کرد

۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
کد خبر: 85218389
قسد خانه‌های روستاهای دیرالزور را تخریب کرد

تهران- ایرنا – کردهای مزدور آمریکا منازل ساکنان دو روستای «الحریجیه» و «الربیضه» درشمال دیرالزور سوریه را تخریب کردند.

به گزارش ایرنا از شبکه العالم، گروه موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) هم پیمان آمریکا روز شنبه در یورش به این دو روستا، ۲۰ نفر را ربودند.

کردهای مورد حمایت آمریکا با موشک و خمپاره به طور بی هدف شهر «الصور» و شهرک «ذیبان» در شرق دیرالزور را نیز هدف قرار دادند و براثر هدف قرار گرفتن یک منزل مسکونی دو نفر از جمله یک کودک زخمی شدند.

این درحالی است که قسد با صدور بیانیه ای مدعی شد که درگیری جاری در استان دیرالزور میان این گروه و تروریست های مورد حمایت ترکیه است و اختلافی با عشایر سوریه ندارد.

براساس گزارش رسانه ها، گروه قسد به روستای «ابریهه» در شمال شهر «البصیره» استان دیرالزور نیز یورش برد و شماری از ساکنان را بازداشت کرد.

در درگیری‌های روز جمعه بین شبه نظامیان «قسد» با عشایر عرب و افراد مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» (وابسته به قسد) که در مناطق «ذیبان»، «العزبه»، «البصیره»، «الطیانه» و «جدید بکاره» روی داده است، چند نفر از طرفین درگیر کشته یا زخمی شدند.

روز یکشنبه هفته گذشته پس از دستگیری احمد الخبیل معروف به «ابو خوله» فرمانده گروه مسلح «شورای نظامی دیرالزور»، درگیری‌ها میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» و افراد مسلح وفادار به طوایف عرب در حومه دیرالزور شدت گرفت.

ابو خوله ریاست «شورای نظامی دیرالزور» را بر عهده داشت و همچنین یکی از فرمانده برجسته عرب در «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بود.

در پی درگیری‌های چند روزه بین «قسد» و «شورای نظامی دیرالزور» به عنوان دو گروه شبه نظامی رقیب تحت حمایت واشنگتن در شرق سوریه، ارتش ایالات متحده آمریکا خواستار توقف این درگیری ها شد و هشدار داد که این درگیریها می تواند به احیای مجدد گروه تروریستی داعش کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha