۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۳۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85218634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وحدت و همدلی نکته بارز مبارزات ضد استعماری شهید رئیسعلی دلواری بود

بوشهر-ایرنا- نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید رئیسعلی دلواری به وحدت و همدلی توجه ویژه داشت تا جایی که در مسیر حرکت جهادی خود از تمام قشرها برای نبردهای ضد استعماری بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین کرمی شنبه شب در کنگره سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری افزود: این شهید والا مقام در دوران قیام خود شرایطی خاص داشت چراکه نه تنها دولت مرکزی حمایت نمی‌کرد بلکه با حرکت وی نیز مخالفت داشت.

وی بیان کرد: رئیسعلی دلواری در مقابل دریایی بود که به طور تمام و کمال در اختیار امپریالیزم انگلیس بود و در چنین شرایطی مبارزه و ایستادگی دل شیر و بصیرت می‌خواست.

کرمی ادامه داد: الگوی شهید رئیسعلی دلوادی امام حسین (ع) بود و وی با دستان خالی و با هدایت علما و مرجعیت دینی در حرکتی جهادی وارد میدان نبرد شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برپایی مراسم بزرگداشت برای شهید دارای دو وجه ممتاز تجلیل و تکریم جایگاه شهید و دوم تعلیم آموزه‌های مکتب شهید است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: بوشهر استانی بصیرت، ولایت‌مداری، مقاومت و مبارزات ضداستعماری است که شهید رئیسعلی دلواری الگویی برجسته در عرصه‌های مقاومت و ایستادگی شده است.

وی عنوان کرد: مردم استان همواره گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و شهید رئیسعلی دلواری نیز با روحیه ولایت‌مداری خود همواره در مبارزات ضداستعماری با هدایت علما و مرجعیت دینی در میدان‌های نبرد حاضر می‌شدند.

امام جمعه دلوار گفت: مجتمع فرهنگی شهید رئیسعلی دلواری ۱۰ سال است که شروع شده و تنها اسکلت‌بندی آن انجام شده که درخواست داریم با هدف اتمام این پروه اعتباری ویژه به آن اختصاص یابد.

حجت الاسلام عباس فریدونی افزود: راه‌اندازی بنیاد فرهنگی شهید رئیسعلی دلواری به منظور حمایت مناسب و موثر از ویژه‌برنامه‌های مرتبط با سردار جنوب از دیگر مطالبه‌های جدی شهروندان زادگاه این شهید است .

وی عنوان کرد: همچنین انتظار داریم برای معرفی بیشتر شهید رئیسعلی دلواری به نسل جوان امروزی فیلمی جدید برای این شهید والا مقام ساخته شود.

در حاشیه این آیین از کتاب " زنان تنگستان" اثر مرتضی کرمی رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha